کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بیل گیتس به دنبال آشتی دادن دولت و شرکت‌ های فناوری

سايت خبری ايتنا , 4 مهر 1398 ساعت 11:11

ایتنا - بیل گیتس به دلیل جایگاه شغلی‌اش با تمامی قوانین ضدانحصاری کمپانی‌های بزرگ آشنا است اما به دلایل خاصی با نحوه برخورد دولت ایالات‌متحده با وضعیت بازار موافق نیست.


بیل گیس در مصاحبه اخیر خود با بلومبرگ ادعا کرد که با تجزیه شرکت‌های بزرگ به نفع حفظ بازار رقابتی و از بین بردن انحصارگری مخالف است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از engadget، بیل گیتس به دلیل جایگاه شغلی‌اش با تمامی قوانین ضدانحصاری کمپانی‌های بزرگ آشنا است اما به دلایل خاصی با نحوه برخورد دولت ایالات‌متحده با وضعیت بازار موافق نیست. او به‌عنوان مدیر ارشد اجرایی سابق مایکروسافت اخیرا به بلومبرگ گفته است که بهتر است دولت آمریکا به‌جای تجزیه کامل شرکت‌ها برخی از اعمال خاص آن‌ها را تصحیح کند زیرا در صورت تجزیه این شرکت‌ها دو یا چند شرکت تکه‌تکه شده خواهیم داشت که هرکدام به‌صورت ناکارآمد به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
 
گیتس همچنین رویکردی چندگانه‌ای را در برابر قوانین مالیاتی در پیش گرفت و اعلام کرد که با غول‌های فناوری دیگر بر سر قانونی بودن سیستم مالیاتی فعلی اتفاق‌نظر دارد اما همچنین احساس كرد كه سیاستمداران در صورت تمایل به حذف مشوق‌ها برای به حداقل رساندن مالیات ، باید قوانین را تغییر دهند. او همچنین تأکید کرد که جامعه و ازجمله دولت باید اطمینان حاصل كند كه نوآوری در فناوری‌های بزرگ دارای اثرات مضر مانند رادیكال سازی و اخبار بسیار حزبی نخواهد بود.
 

 
 
البته افراد دیگر ازجمله الیزابت وارن به‌عنوان کاندیدای ریاست جمهوری ایالات‌متحده با نظر بیل گیتس مخالف‌اند و خواستار تجزیه این کمپانی‌ها به دلیل اندازه آن‌ها شده‌اند. وی اظهار داشت كه آن‌ها از قدرت خود برای خرید رقیب‌های احتمالی و رقابت شدید استفاده می‌کنند و تا زمانی که  به آن‌ها اجازه داده شود كه تمام دارایی خود را حفظ كنند، اوضاع بهتر نمی‌شود.
 
البته برد اسمیت به‌عنوان رییس مایکروسافت خواستار تفکیک آشکار نیست اما هشدار داده است که عدم وجود یک مقررات جدی در این رابطه می‌تواند بنیان‌های دموکراسی را تهدید کند. علاوه بر این بسیاری معتقدند که تجزیه AT&T منجر به ایجاد چند اپراتور با عملکرد ضعیف شد. بااین‌حال پاسخ به این مسئله ممکن است در ادعاهای دو طرف این مباحثه نهفته نباشد.
 


کد مطلب: 58187

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/58187/بیل-گیتس-دنبال-آشتی-دادن-دولت-شرکت-های-فناوری

ايتنا
  https://www.itna.ir