۰
plusresetminus
دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۳:۰۰

فیس‌‌بوک با همکاری ری‌بن عینک واقعیت افزوده می‌سازد

ایتنا- اپل احتمالا تنها شرکتی نیست که روی هدست واقعیت افزوده کار می‌کند و فیس‌بوک نیز در همکاری با Luxottica به صاحب برندهای مشهوری مانند ری بن برای ساخت عینک واقعیت افزوده ویژه‌ای با نام مستعار اوراین تلاش می‌کنند.
فیس‌‌بوک با همکاری ری‌بن  عینک واقعیت افزوده می‌سازد
اپل احتمالا تنها شرکتی نیست که روی هدست واقعیت افزوده کار می‌کند و فیس‌بوک نیز در همکاری با Luxottica به صاحب برندهای مشهوری مانند ری‌بن برای ساخت عینک واقعیت افزوده ویژه‌ای با نام مستعار اوراین تلاش می‌کنند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، این عینک به‌عنوان جایگزین کامل تلفن‌های همراه هوشمند عرضه خواهد شد و کاربر می‌تواند با استفاده از آن تماس برقرار کرده، اطلاعات موردنظر خود را مشاهده کرده و چیزی که می‌بیند را به‌صورت زنده پخش کند. به‌این‌ترتیب این دستگاه ازنظر کارکرد مستقل به گوگل گلس شبیه است.
 
البته افشاگران ادعا کرده‌اند که ساخت این عینک هنوز در مراحل اولیه قرار دارد و این دستگاه تا سال 2023 الی 2025 به بازار راه پیدا نخواهد کرد اما مارک زاکربرگ این پروژه را در اولویت خود قرار داده است. بااین‌وجود فیس‌بوک هنوز در رابطه با این ادعاها پاسخی ارائه نکرده است.
 
 
 
البته ساخت این عینک برای فیس‌بوک و شرکایش بسیار سخت خواهد بود و چالش‌هایی مانند اندازه و عمر باتری موانع اصلی برسر راه آماده‌سازی سریع این دستگاه هستند. البته از طرفی فیس‌بوک هم‌اکنون با مشکلات مرتبط با حریم خصوصی و به اشتراک‌گذاری داده‌های کاربران دست‌وپنجه نرم می‌کند و متقاعد کردن امنیت استفاده از این عینک‌های دوربین‌دار در حال حاضر برای این کمپانی بسیار دشوار است.
 
البته خبرهای جدید حاکی از آن هستند که Luxottica برای ساخت عینکی درجه پایین‌تر با توانایی ضبط دنیای اطراف کاربران با عینک ارائه شده توسط Spectacles رقابت خواهد کرد. این عینک‌ها در چند سال آینده به بازار عرضه خواهد شد و واکنش مردم به این فناوری را قبل از عرضه اوراین خواهد سنجید.
 
کد مطلب: 58186
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام