کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چند اپلیکیشن که باید فوراً از گوشی خود حذف کنید

6 مهر 1398 ساعت 1:02

ایتنا- امروزه تعداد برنامه‌های مخرب برای گوشی‌های هوشمند روز به روز بیشتر می‌شود. برخی از این برنامه‌ها نسبت به بقیه، معروف‌تر هستند. در ادامه به چند مورد از اپلیکیشن‌هایی که بهتر است هر چه سریع‌تر از گوشی هوشمند خود حذف کنید، اشاره شده است.



اپلیکیشن‌های نصب شده در گوشی هوشمند در کنار مزایای فراوانی که دارند، زمان شما را تلف می‌کنند، شارژ باتری شما را مصرف می‌کنند و از همه بدتر اینکه برخی از آن‌ها باعث سرقت اطلاعات شما می‌شوند.

در ادامه این مقاله به لیستی از آسیب‌های احتمالی اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند اشاره شده است:
- رهگیری موقعیت مکانی شما
- آسیب به سلامت روان کاربر
- تجاوز به حریم خصوصی افراد
 
 
به گزارش ایتنا و به نقل از پاپیولر مکانیکس، با این وجود اصلاً جای نگرانی نیست.
توجه داشته باشید که اپلیکیشن‌هایی که احساس می‌کنید برای شما مناسب نیستند را به سرعت از گوشی خود حذف و خاطر خود را آسوده کنید.
در ادامه به چند اپلیکیشن اشاره می‌شود که برای تامین امنیت خود، باید فوراً آنها از گوشی خود حذف کنید تا با مشکلات حاصل از آن‌ها مواجه نشوید.
 

 


انگری بردز “Angry Birds”

 این بازی، مورد علاقه کاربران زیادی است، ولی متأسفانه از نظر رعایت حریم خصوصی بسیار ضعیف است. طبق اعلام سازمان امنیت ملی آمریکا، این بازی اطلاعات شخصی کاربران را گردآوری و سرقت می‌کند.
این اطلاعات می‌تواند شامل شماره تماس، موقعیت مکانی، اطلاعات سیاسی و غیره باشد.
 

وی‌پی‌ان IPVanish  

این وی‌پی‌ان یا شبکه‌ خصوصی مجازی بیش از 10 سال است که در بین کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته اکثر وی‌پی‌ان‌ها از نظر امنیتی در وضعیت خوبی قرار ندارد.
این برنامه اطلاعات کاربران را سرقت می‌کند و در اختیار مقامات و مسئولان ایالات متحده قرار می‌دهد.
 

فیس‌بوک

وضعیتی که فیس‌بوک از نظر حریم خصوصی و حفاظت از اطلاعات کاربران دارد، واقعاً نگران‌کننده است. شاید بتوان گفت کوچک‌ترین عیب فیس‌بوک این است که وقت زیادی از کاربر می‌‌گیرد. همچنین طابق نظر متخصصین سلامت، استفاده زیاد از این برنامه می‌تواند اضطراب و افسردگی به همراه داشته باشد.
 

CamScanner

این برنامه یکی از بهترین اپلیکیشن‌های ویژه اسکن کاغذ و اسناد مختلف است. با این برنامه کافی است از سند خود عکس بگیرید، این برنامه سپس خودش آن را به یک فایل PDF تبدیل می‌کند.
متأسفانه این اپلیکیشن بدافزاری دارد که وارد گوشی هوشمند شما می‌شود و به مطالب و بخش‌های مختلف آن نفوذ می‌کند. این بدافزار ممکن است اطلاعات کاربر را سرقت کند، و بنابراین بهتر است قید آن را بزنید و حذف کنید.
با این حال می‌توانید از برنامه‌های ادوبی اسکن و مایکروسافت آفیس لنز به عنوان جایگزین استفاده کنید.


 
مطالب آموزشی بیشتر:
راه‌های افزایش سرعت کامپیوتر
چگونه وب‌سایت‌ها را در کروم مسدود کنیم؟ 
چگونه از یوتیوب دانلود کنیم؟ + لینک دانلود نرم‌افزار
10 قابلیت مهم تلگرام که باید از آنها استفاده کنید!
 
 
 


کد مطلب: 58170

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/58170/چند-اپلیکیشن-باید-فورا-گوشی-خود-حذف-کنید

ايتنا
  https://www.itna.ir