۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۷

اتحادیه جهانی Wi-Fi Alliance، وای‌‌فای 6 را عرضه کرد

ایتنا - وای‌فای 6 به صورت پایه با ارتقا در همه زمینه‌های فنی ارائه خواهد شد که می‌توان گفت تمرکز آن بر ارائه سطوح بالاتری از کیفیت در ارائه خدمات در شبکه‌های با ازدحام بالاری کلاینت‌ها و ترافیک بالا است.
اتحادیه جهانی Wi-Fi Alliance،  وای‌‌فای 6 را عرضه کرد


بالاخره پس از گذشت 9 ماه از معرفی اولیه، اتحادیه جهانی وای‌فای، استاندارد Wi-Fi 6 را به صورت رسمی عرضه کرد. 

 بالاخره پس از گذشت 9 ماه از معرفی اولیه، اتحادیه جهانی وای‌فای، استاندارد Wi-Fi 6 را به صورت رسمی عرضه کرد. این بدان معناست که شرکت‌های توسعه دهنده و استفاده کننده از دستگاه‌های مخابراتی می‌توانند این فناوری را مورد استفاده عملی قرار داده و سرعت، پایداری شبکه و اطمینان‌پذیری شبکه وای فای خود را به صورت قابل ملاحظه‌ای افزایش دهند.

به گزارش ایتنا از تابناک، اتحادیه جهانی وای‌فای یا همان Wi-Fi Alliance روز گذشته به صورت رسمی مشخصات و گواهینامه جدیدی از این استاندارد ارتباط رادیوی برد کوتاه را معرفی کرد که تحت پروتکل ارتباطی IEEE 802.11ax و با نام تجاری Wi-Fi 6 عرضه خواهد شد.

اما اولین سوالی که ممکن است با شنیدن نام وای‌فای 6 در ذهن شما شکل بگیرد این است که وای‌فای 6 چه ویژگی‌های دارد و در مقایسه با نسل قبل چه پیشرفت‌هایی در آن به وجود آمده است.

وای‌فای 6 به صورت پایه با ارتقا در همه زمینه‌های فنی ارائه خواهد شد که می‌توان گفت تمرکز آن بر ارائه سطوح بالاتری از کیفیت در ارائه خدمات در شبکه‌های با ازدحام بالاری کلاینت‌ها و ترافیک بالا است.

1024QAM
پشتیبانی از مدولاسیون 1024QAM نیز یکی دیگر از ویژگی‌های وای‌فای 6 خواهد بود که نسبت به نسل قبلی که از 256QAM پشتیبانی می‌کرد ارتقای قابل توجهی به خود دیده است.
این اتفاق جدید منجر به آن خواهد شد که در یک ارتباط بر بستر وای‌فای 6 به جای 8 بیت (256 حالت) 10 بیت برای شناسایی مرتبه مدولاسیون استفاده شود و این به حجم گسترده‌تر از داده‌های انکد شده و در نیتجه کارآمدی بیشتر انتقال اطلاعات و کیفیت بالاتر اطلاعات منتقل شده خواهد انجامید.

OFDMA
وای‌فای 6 از مکانیزم دسترسی چندگانه با تقسیم فرکانسی متعامد یا همان OFDMA استفاده می‌کند که در آن ساختار اشتراک‌گذاری کانالی مورد استفاده قرار می‌گیرد که می‌تواند به صورت بسیار راحت‌تر، حجم گسترده داده‌ها را منتقل کند.
با استفاده از OFDMA می‌توان بهبودهای بسیار ملموسی را در مکان‌های با ازدحام بالا مشاهده کرد که در نتیجه عملکرد بسیار بهتر ارتباط وای‌فای 6 حاصل خواهد شد.
 

MU-MIMO
با استفاده از این ساختار نیز در وای فای دستگاه‌های بیشتری اجازه اتصال همزمان به یک دستگاه دیگر در شبکه را خواهند یافت و حتی می‌توان ارتباط بین دو دستگاه را از طریق چند کانال ترتیب داد که نتیجه آن ارتباط سریعتر و حجم داده جا به جا شده بیشتر خواهد بود.

اولین دستگاه‌ها
چندی پیش سامسونگ گوشی پرچمدار خود، گلکسی نوت 10 را به صورت رسمی معرفی کرد و باید بگوییم که این گوشی اولین دستگاه همراه است که از وای‌فای 6 پشتیبانی می‌کند.

در کنار گلکسی نوت 10 شرکت اپل نیز سری گوشی‌های آیفون 11 را با مودم‌های وای‌فای به بازار عرضه کرد. این بدان معناست که رشد بسیار سریعی را می‌توانیم برای وای فای 6 متصور باشیم و دلیل اصلی آن این است که دستگاه‌های بسیار پرطرفداری مانند آیفون‌ها و پرچمداران سامسونگ وجود دارند که با وای‌فای 6 عرضه می‌شوند و مسلماً در ادامه مودم‌های اینترنت بسیار بیشتری هم توسط شرکت‌های فعال در صنعت شبکه با وای‌فای 6 ساخته و عرضه خواهند شد.

البته در حال حاضر شرکت‌هایی مانند کوالکام، برودکام، اینتل، مارول و چند شرکت دیگر نیز مودم‌ها و تراشه‌های خود با وای‌فای 6 را عرضه کرده‌اند و شاهد عرضه مودم‌های شبکه بسیار زیادی از شرکت‌هایی مانند ایسوس، دی‌لینک، تی پی لینک و ... هستیم که با فناوری وای‌فای 6 راهی بازار شده‌اند و مسلماً در آینده نه چندان دور تعداد آن افزایش بسیار بیشتری خواهد داشت.
کد مطلب: 58165
نام شما
آدرس ايميل شما


پیام
feedback
Iran, Islamic Republic of
با سلام چرا در مورد سرعت در حال حاضر توضیحی ننوشتید؟
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام