۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۷

با اپلیکیشن‌های آنلاین موسیقی آشنا شوید

ایتنا -نرم‌افزار و اپلیکیشن‌های استریم و پخش آنلاین موسیقی که اکثر آن‌ها در حال حاضر برای سیستم‌عامل‌ اندروید، iOS، ویندوز و مک قابل استفاده و اجراست، به کاربران این امکان را می‌دهند تا به‌صورت کاملاً قانونی با رعایت حق کپی رایت و ناشران موسیقی، به صورت آنلاین موسیقی‌های مورد علاقه خود را جست‌وجو کرده و به آنها گوش بسپارند.
با اپلیکیشن‌های آنلاین موسیقی آشنا شوید

کاربران گوشی‌های هوشمند که علاقه و تمایل زیادی به استفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی دارند، معمولا ترجیح می‌دهند بجای دانلود آهنگ های موردعلاقه شان، آنها را به صورت آنلاین گوش دهند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، اپلیکیشن‌های استریم و پخش آنلاین موسیقی در سال‌های اخیر تبدیل به یکی از محبوب‌ترین دسته‌بندی از برنامه‌های پرطرفدار میان کاربران گوشی‌های هوشمند مبتنی بر هر دو سیستم عامل اندروید و آی‌او اس شده است که به آنها امکان گوش دادن و پخش آنلاین آهنگ‌های موردنظرشان را به آنها می‌دهد که در صورت خرید اشتراک به صورت ماهانه یا سالانه، قادر خواهند بود آهنگ‌های موردعلاقه خود را نیز از پلتفرم اپلیکیشن‌های مربوطه بر روی گوشی خود دانلود و دریافت کنند.

 بدون شک، کاربران منطقه آمریکای شمالی که شامل ایالات متحده آمریکا و کانادا می‌شود، از بزرگترین طرفداران و کاربران اپلیکیشن‌های استریم موسیقی همچون اپلیکیشن اسپاتیفای و اپل موزیک به شمار می‌روند. ایالات متحده به تنهایی حدود ۴۰ درصد از درآمد سرویس‌های موسیقی در جهان را به خود اختصاص داده است.
از مهم‌ترین و محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های استریم و پخش آنلاین موزیک که از سوی کاربران در سراسر جهان با بیشترین استقبال مواجه شده است، می‌توان به فهرست زیر اشاره کرد:
۱. گوگل پلی موزیک (Google Play Music)
Google Play Music یکی از اپلیکیشن های محبوب و پرطرفدار با بیش از ۵ میلیارد دانلود از فروشگاه گوگل پلی استور برای دستگاه‌های اندرویدی و آی‌او‌اس است که به کاربران امکان گوش فرادادن به آهنگ های موردعلاقه شان را به صورت رایگان و آنلاین می‌دهد.

۲. اپل موزیک (Apple Music)
اپلیکیشن اپل موزیک یکی از آن برنامه‌هایی است که از طرفداران بسیاری برخوردار بوده و توسط کاربران محصولات اپل همچون گوشی‌های آیفون مبننی بر سیستم عامل آی‌اواس مورد استقبال قرار گرفته است هرچند که چندی پیش اپل از ارائه نسخه اندرویدی اپل موزیک نیز برای کاربران گوشی‌های اندرویدی سایر برندهای تولیدکننده موبایل خبر داد و خیل عظیمی از کاربران در جهان را خوشحال کرد. از بزرگترین رقبای اپل موزیک، می‌توان به اسپاتیفای و پاندورا اشاره کرد که آن‌ها نیز سهم قابل توجهی از بازارهای مرتبط با پخش آنلاین موسیقی را به خود اختصاص داده‌اند و رقابت تنگاتنگی میان آنها درگرفته است.

۳. پاندورا (Pandora)
این اپلیکیشن که هم به صورت رایگان و هم‌اشتراکی در اختیار کاربران هر دو سیستم عامل اندروید و آی‌اواس قرار گرفته است، امکان بهره مندی از دریای عظیمی از آهنگ های موردعلاقه را به کاربران و علاقمندان به موسیقی می‌دهد.

۴. اسپاتیفای (Spotify)
اپلیکیشن پخش آنلاین موسیقی اسپاتیفای (Spotify) که هم‌اکنون یکی از پرطرفدارترین و بهترین برنامه‌ها از نوع خود به شمار می‌رود، در طول یک سال گذشته با استقبال کم‌سابقه‌ای مواجه شده و میزبان خیل عظیمی از مشترکان پولی و رایگان شده است. نرم‌افزار و اپلیکیشن اسپاتیفای که برای سیستم‌عامل اندروید، iOS، ویندوز و مک قابل استفاده و اجراست، به کاربران این امکان را می‌دهد تا به‌صورت کاملاً قانونی با رعایت حق کپی رایت و ناشران موسیقی، به صورت آنلاین موسیقی‌های مورد علاقه خود را جست‌وجو کرده و به آن‌ها گوش بسپارند. اپلیکیشن اسپاتیفای در سال ۲۰۰۶ میلادی در سوئد تأسیس و راه‌اندازی شد و از آن سال تاکنون نیز توانسته است توجه و علاقه میلیون‌ها کاربر موبایل را به خود جلب کند و موجب رضایت و تجربه لذت بخش آنها در گوش سپردن به موسیقی‌های موردنظرشان شود.
از بزرگترین رقبای اسپاتیفای، می‌توان به اپل موزیک و پاندورا اشاره کرد که آنها نیز سهم قابل توجهی از بازارهای مرتبط با پخش آنلاین موسیقی را به خود اختصاص داده‌اند اما هنوز به جایگاه اسپاتیفای دست پیدا نکرده‌اند.

۵. یوتیوب موزیک (Youtube Music)
نسخه رایگان یوتیوب موزیک که به همراه تبلیغات مختلف بر روی پلت‌فرم این اپلیکیشن است، در کنار نسخه پریمیوم یا اشتراکی آن خدمات استریم و پخش آنلاین موسیقی را به کاربران ارائه می‌دهد.

۶. شازم (Shazam)
با اینکه این اپلیکیشن بیشتر به منظور شناسایی زودهنگام و آنلاین قطعات موسیقی شناخته شده و مورد کاربرد قرار گرفته است، اما به کاربران اجازه می دهد به صورت آنلاین آهنگ های موردعلاقه جستجو شده خود را بر روی این پلتفرم پیدا کنند.

۷. آمازون موزیک (Amazon Musix)
آمازون نیز که یکی دیگر از غول‌های تکنولوژی آمریکایی در جهان به شمار می‌رود، به منظور رقابت با سایر شرکت‌های بزرگ همچون گوگل و اپل به ارائه یک اپلیکیشن استریم آنلاین موسیقی پرداخته است.

۸. ۸‌ترکس (8tracks)
این اپلیکیشن نیز که بر روی هر دو پلتفرم اندروید و آی‌اواس توسعه داده شده است، به صورت رایگان و اشتراکی به کاربران و علاقمندان به موسیقی خدمات مختلفی را ارائه می‌دهد.

۹. آدیومک (Audiomack)
این اپلیکیشن به خاطر ارائه جدیدترین و محبوب‌ترین آهنگ های روز جهان که در دسته‌بندی‌های مختلف در اختیار کاربران قرار می گیرد، معروف و شناخته شده است.

۱۰. تون‌این رادیو (TuneIn Radio)
این اپلیکیشن که بیشتر یک رادیوی اینترنتی به شمار می‌رود، دسترسی آن به بالغ بر ۱۲۰ هزار ایستگاه رادیویی در جهان گزارش و اعلام شده است.

۱۱. ساندکلاد (Soundcloud)
اپلیکیشن ساندکلاد توسعه داده شده توسط یک شرکت آلمانی با در اختیار قرار دادن مجموعه وسیعی از آهنگ و موسیقی‌های مختلف ضبط شده در جهان که بدون شک در هیچ جای دیگری در جهان یافت نمی‌شود، به کاربران اجازه می‌دهد به تمامی آهنگ های موردعلاقه خود دسترسی پیدا کنند.

۱۲. تیدال (Tidal)
این اپلیکیشن نیز با جای دادن بالغ بر ۶۰ میلیون قطعه موسیقی در پلتفرم خود، به کاربران اجازه می‌دهد از موزیک های موردنظر خود به صورت آنلاین و اینترنتی لذت ببرند و در صورت پرداخت حق اشتراک، آنها را دانلود و دریافت کنند.  

۱۳. استینگری کلو کنسرت (Stingray Qello Concerts)
این اپلیکیشن که کارکرد آن اندکی با سایر برنامه های مشابه موجود در بازار متفاوت است، به کاربران اجازه می‌دهد از ویدیو، تصاویر و آهنگ های اجرا شده یا درحال اجرا در کنسرت های موسیقی معروف در جهان بهره‌مند شده و از تماشای کنسرت گروههای موردعلاقه خود لذت ببرند.

۱۴. موزیکمچ لیریکس (Musixmatch Lyrics)
این اپلیکیشن یکی از کامل‌ترین مجموعه های ارائه دهنده متن شعر و آهنگ‌های موسیقی در جهان به شمار می رود که به کاربران و علاقمندان به موسیقی این امکان را می‌دهد تا علاوه بر گوش دادن به آهنگ‌های موردعلاقه خود به صورت هم‌زمان متن شعر آن را نیز مشاهده کنند. سرویس Pro این اپلیکیشن به کاربران اجازه می‌دهد تا به صورت آفلاین نیز از خدمات مربوطه برنامه مذکور بهره‌مند شوند.

۱۵. لایو ایکس لایو (LiveXLive)
این اپلیکیشن که پیشتر Slacker Radio نام داشت، به کاربران و علاقمندان به موسیقی این امکان را می‌دهد تا هم به صورت رایگان و هم اشتراکی از خدمات مربوطه بهره مند شوند. نسخه رایگان این اپلیکیشن محدودیت‌های متعددی دارد که از جمله مهم ترین آنها عدم امکان انتخاب آهنگ های موردنظر و بازپخش آنهاست. اما در صورتی که کاربران از نسخه پریمیوم آن استفاده کنند و ماهانه ۱۰ دلار پرداخت کنند، قادر خواهند بود از تمامی امکانات و خدمات آن بهره‌مند شوند.

۱۶. دیزر (Deezer)
این اپلیکیشن نیز که برای کاربران هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس موجود و قابل دسترسی است، به صورت رایگان و حق اشتراکی به کاربران امکان گوش دادن به موزیک‌های موردعلاقه شان را می‌دهد که هزینه ماهانه حق اشتراک آن ۱۰ دلار است که در این صورت هیچ تبلیغی بر روی نمایشگر گوشی کاربران پدیدار نمی شود و اجازه بازپخش و دانلود آهنگ‌های موردنظر کاربران را نیز به آنها می‌دهد.

۱۷. جانگو رادیو (Jango Radio)
این اپلیکیشن کاملا به صورت رایگان به کاربران امکان گوش فرا دادن به موسیقی‌های مورد نظر آنها را می‌دهد بدون آنکه هیچ هزینه و حق اشتراکی از آنها دریافت کند. به عقیده برخی از کاربران، تنها چیزی که ممکن است بعضی اوقات خاطر کاربران را به هنگام جستجوی موسیقی یا گوش دادن به آهنگ موردنظرشان مکدر کند، تبلیغاتی است که بر روی صفحه نمایش گوشی آنها ظاهر می شود.

۱۸. ناپستر موزیک (Napster Music)
این اپلیکیشن که بر روی هر دو پلتفرم سیستم عامل اندروید و آی‌اواس در فروشگاههای آنلاین و اینترنتی همچون گوگل پلی استور و اپ استور اپل موجود است، ماهانه ۵ دلار از مشترکان خود دریافت می‌کند تا به آنها اجازه دهد از موسیقی‌های موجود بر روی پلتفرم خود به صورت آنلاین بهره مند شوند.
کد مطلب: 58148
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام