کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گوگل در جستجوی خود به منابع اصلی خبرها اولویت خواهد داد

10 مهر 1398 ساعت 9:55

ایتنا- گوگل موتور جستجوی خود را گونه‌ای تنظیم خواهد کرد که صفحات مرتبط با اخبار دست‌اول و اصلی در صدر جدول جستجوی اخبار قرار بگیرند.


گوگل موتور جستجوی خود را گونه‌ای تنظیم خواهد کرد که صفحات مرتبط با اخبار دست‌اول و اصلی در صدر جدول جستجوی اخبار قرار بگیرند.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet، گوگل به‌تازگی موتور جستجوی خود را به‌گونه‌ای تنظیم کرده است که کاربران در جستجوی اخبار در مدت‌زمان طولانی‌تر با دسته‌بندی‌های خبری بیشتری مواجه بشوند.

یک مدیر اجرایی گوگل در پستی اعلام کرد که این کار باعث می‌شود که گزارش‌های اصلی در بالای فهرست جستجو قرار بگیرند.
 
ریچارد گرینگاس به‌عنوان معاون اخبار گوگل در این رابطه بیان کرد که این غول جستجو می‌خواهد درک عمیق‌تری از جوامع در حال تغییر افراد و مکالماتی که در اطراف کاربران انجام می‌شود را به آنها ارائه کند.
گرینگاس با اشاره به اینکه روزنامه‌نگاری باکیفیت در سیلاب دائمی اطلاعات جدید اینترنت نیاز به کمک دارد اظهار کرد که دستورالعمل‌های مربوط به جستجوی سایت با یک دستورالعمل برای استفاده از بالاترین رتبه برای گزارش‌های اصلی اخبار به‌روز شده‌اند.
 

 
 
این رتبه‌بندی به گزارش‌های اصلی اعطا می‌شوند که حاوی اطلاعاتی باشند که در مقاله دیگری فاش نشده‌اند.
گزارش دهی اصیل، عمیق و تحقیقاتی نیازمند درجات بالایی از مهارت، زمان و تلاش است.
اکنون به رأی‌دهندگان جستجوی سایت نیز دستور داده می‌شود که اعتبار یک سایت خبری را در نظر بگیرند. این اعتبار ممکن است با سابقه گزارشگری باکیفیت یا دریافت جوایز معتبر مانند جایزه پولیتزر بهبود یابد.
 
این اقدام بیش از یک سال پس‌ازآن انجام می‌شود که دونالد ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور ایالات‌متحده بدون هیچ‌گونه مدرکی گوگل را به تقلب در نتایج جستجوی اخبار مرتبط با او محکوم کرد. علاوه بر این ترامپ در ماه گذشته سوندار پیچای به‌عنوان مدیر ارشد اجرایی گوگل را به تقلب در انتخابات 2020 محکوم کرد.
 


کد مطلب: 58125

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/58125/گوگل-جستجوی-خود-منابع-اصلی-خبرها-اولویت-خواهد

ايتنا
  https://www.itna.ir