۰
plusresetminus
شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۴۹

درخشش منحصر به فرد حلقه‌ های زحل در تصاویر جدید ناسا

ایتنا- تلسکوپ فضایی هابل به‌تازگی تصویر جدیدی از زحل به ثبت رسانده است که حلقه‌های اطراف این سیاره را به زیبایی به نمایش درمی‌آورد.
درخشش منحصر به فرد حلقه‌ های زحل در تصاویر جدید ناسا
تلسکوپ فضایی هابل به‌تازگی تصویر جدیدی از زحل به ثبت رسانده است که حلقه‌های اطراف این سیاره را به زیبایی به نمایش درمی‌آورد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل  cnet، سیاره زحل یکی از زیباترین سیاره‌های منظومه شمسی است و حلقه‌های اطراف آن زیبایی‌اش را دوچندان کرده‌اند. زیبایی زحل بسیار چشم‌نواز است و البته عکس‌های به‌دست‌آمده از تلسکوپ فضایی هابل نیز زیبایی این سیاره را به‌خوبی به نمایش درآورده است.
 
تصاویر جدید به‌دست‌آمده از تلسکوپ هابل نشان‌دهنده آن است که بسیاری از عناصر این سیاره تغییر کرده و برخی دیگر نیز به قوت خود باقی‌مانده است. برای مثال طوفان بسیار بزرگی که در قطب شمال زحل در سال 2018 دیده شده بود هم‌اکنون از بین رفته است اما سیستم جت استریم شش‌ضلعی مبهم موجود در بالای این سیاره هنوز به قوت خود باقی است.
 
 

تلسکوپ هابل حاصل پروژه‌ای مشترک میان ناسا و آژانس فضایی اروپا است و هردوی این سازمان‌ها این تصاویر جدید را در روز پنج‌شنبه به نمایش درآوردند. آژانس فضایی اروپا دراین‌باره اعلام کرده است که: « این (تصویر) منظره‌ای باشکوه از ساختار یخی روشن آن به ما ارائه می‌کند. هابل حلقه‌های باریک متعدد و حلقه‌های درونی کم‌نورتر را تصویربرداری می‌کند.»
 
ناسا نیز در این رابطه اظهار کرده است که:« این تصویر وضوح بی‌سابقه‌ای را نشان می‌دهد که فقط در عکس‌های گرفته شده توسط فضاپیمای ناسا در بازدید از سیاره دوردست مشاهده‌شده است.» این سخنان ناسا به فضاپیمای کاسینی اشاره دارد که پیش از نابودی‌اش در سال 2017 به نزدیک‌ترین حد ممکن سیاره زحل رسیده بود و تصاویر زیبایی به ثبت رسانده بود.
 
دانشمندان از این تصویر هابل برای ردیابی تغییرات زحل در طول زمان استفاده می‌کنند و ما هم می‌توانیم با نگاه کردن به این عکس به زیبایی و عظمت منظومه شمسی پی ببریم.
 
کد مطلب: 58124
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام