۰
plusresetminus
يکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۰

قابلیت ویژه مشاهده تصویر برای نرم‌افزار گوگل فوتوز

ایتنا - دوربین تلفن‌های همراه هوشمند روزبه‌روز بهتر می‌شوند و تعداد عکس‌هایی که با این دستگاه‌ها به ثبت می‌رسند نیز دائما بیشتر می‌شوند. همین امر موجب شده است تا گوگل به فکر ارائه قابلیتی بیفتد که عکس‌های برجسته هرسال افراد را از میان هزاران عکسی که در آن سال به ثبت رسیده است انتخاب کرده و برای او به‌صورت استوری های اینستاگرام یا اسنپ چت به نمایش دربیاورد.
قابلیت ویژه مشاهده تصویر برای نرم‌افزار گوگل فوتوز
گوگل فوتوز به‌تازگی از قابلیت جدیدی به نام مموریز رونمایی کرده است که به پخش بهترین عکس‌های به ثبت رسیده سال‌های قبل کاربر می‌پردازد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، دوربین تلفن‌های همراه هوشمند روزبه‌روز بهتر می‌شوند و تعداد عکس‌هایی که با این دستگاه‌ها به ثبت می‌رسند نیز دائما بیشتر می‌شوند. همین امر موجب شده است تا گوگل به فکر ارائه قابلیتی بیفتد که عکس‌های برجسته هرسال افراد را از میان هزاران عکسی که در آن سال به ثبت رسیده است انتخاب کرده و برای او به‌صورت استوری های اینستاگرام یا اسنپ چت به نمایش دربیاورد.
 
اصلی‌ترین قابلیت این ویژگی که به نام مموریز شناخته می‌شود شخصی بودن آن است. استوریهای مشاهده‌شده در اینستاگرام به‌صورت همگانی به نمایش درمی‌آیند اما این قابلیت تصاویر برجسته سال را تنها برای کاربر نمایش می‌دهد. آیکون این قابلیت در بالای گالری شما و در بالای تصاویر اخیرتان قرار دارد و با ضرب به آن می‌توانید برترین تصاویر سال‌های گذشته‌تان را مشاهده کنید.
 
 
 
نکته مهم این است که گوگل برای انتخاب بهترین تصاویر این فهرست از  فناوری یادگیری ماشینی استفاده می‌کند و به همین دلیل احتمال انتخاب شش نسخه مختلف از یک تصویر به صفر می‌رسد. همچنین گوگل اعلام کرده است که ممکن است کاربران نخواهند تصاویر مرتبط با شخص یا دوره زمانی خاصی را در این لیست مشاهده کنند و در این صورت می‌توانند در بخش تنظیمات این دسته از تصاویر را پنهان کرده یا به‌کلی این قابلیت را خاموش کنند.
 
این قابلیت ارائه شده تا حد زیادی شبیه به قابلیت "on this day" است که در تب "Assistant" گوگل فوتوز به چشم می‌خورد. در این بخش شما با انتخاب گزینه‌ای به نام "rediscover this day" بهترین تصاویری که در یک روز به ثبت رسانده‌اید را مشاهده خواهید کرد. قابلیت مموریز نیز مشابه همین ویژگی است و تنها تفاوت آن این است که مبنای زمانی به‌کاررفته در این قابلیت به‌جای روز، سال است. این قابلیت از امروز برای دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل  اندروید و iOS در دسترس است.
 
کد مطلب: 58122
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام