۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۲

ساخت جوهری باقابلیت تغییر رنگ اشیا بر اساس سلیقه کاربر

ایتنا - تغییر رنگ انجام‌شده با کمک این فرایند به‌راحتی قابل بازگشت است و موجب می‌شود که فرد بتواند شی‌ء موردنظر را به‌راحتی با رنگ‌های موردعلاقه خود شخصی‌سازی کند.
کفش بعدی شما مثل آفتاب‌پرست رنگ عوض خواهد کرد!
محققان ام‌آی‌تی به‌تازگی جوهری ساخته‌اند که موجب تغییر رنگ اشیا به هنگام قرار گرفتن در معرض نورهای مختلف می‌شود.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  cnet، تغییر رنگ انجام‌شده با کمک این فرایند به‌راحتی قابل بازگشت است و موجب می‌شود که فرد بتواند شی‌ء موردنظر را به‌راحتی با رنگ‌های موردعلاقه خود شخصی‌سازی کند.
 
یوهوا جین با مدرک فوق دکتری از آزمایشگاه علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی دانشگاه ام‌آی‌تی و راهبر پروژه PhotoChromeleon در طی بیانیه‌ای عنوان کرد که: «کاربران می‌توانند روزانه اشیا و ظاهر خود را بدون نیاز به خریدن شی‌ء یکسان در رنگ‌ها و شکل‌های مختلف، شخصی‌سازی کنند.»
 
این گروه تحقیقاتی برای ساخت این جوهر رنگ‌های فیروزه‌ای، قرمز و زرد حساس به نور را در لاک الکلی شفافی حل کردند و برای اشباع کامل رنگ‌ها به آن‌ها نور فرابنفش تاباندند. سپس محققان رنگ و الگوهای موردنظرشان را در مدل‌های کامپیوتری سه‌بعدی از اشیا آغشته به این رنگ‌ها مشاهده کرده و اشیا واقعی را در جعبه‌ای با نورافکن و نورهایی قراردادند که می‌توانستند با استفاده از یک برنامه کامپیوتری رنگ‌ها را فعال یا غیرفعال کنند.
 
 
 
پروژه PhotoChromeleon این تیم تحقیقاتی بر اساس سیستم قبلی این تیم به نام ColorMod ساخته شده است که از پرینتر سه‌بعدی برای ساخت وسایلی باقابلیت تغییر رنگ استفاده می‌کرد. این تیم سیستم جدید خود را روی یک مدل اتومبیل، یک قاب موبایل، یک کفش و یک اسباب‌بازی کوچک آزمایش کرد و اظهار داشت که فرایند تغییر رنگ بر اساس اندازه و شکل اشیا 15 تا 40 دقیقه به طول می‌انجامد. تمامی این الگوها باکیفیت بالا ارائه شدند.
 
نتایج تحقیقات این تیم در کنفرانس سالانه نرم‌افزار رابط کاربری و سمپوزیوم فناوری ارائه خواهد شد. سپس این تیم برای بهبود رنگ‌های فتوکرومیک و ارائه روش‌های ساخت اشیا باقابلیت تغییر رنگ برای پرینترهای سه‌بعدی با محققان علوم مواد همکاری خواهد کرد.
 
کد مطلب: 58116
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام