کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برای بهبود بازار موبایل جهانی

چشم‌ها به اینترنت 5G دوخته شده !

21 شهريور 1398 ساعت 10:44

ایتنا - گزارشی جدید نشان می‌دهد ظهور اینترنت 5G وضعیت بازار موبایل در ۲۰۲۰ میلادی را بهبود می بخشد. همچنین تخمین زده می‌شود بازار موبایل در سال آینده ۱.۶ درصد رشد کند.



طبق پیش‌بینی جدید شرکت IDC در وضعیت بازار موبایل طی سه ماهه گذشته نشانه‌هایی از بهبود در نیمه دوم ۲۰۱۹ میلادی دیده می‌شود و روند بهبود بازار تا ۲۰۲۰ نیز ادامه می‌یابد. به عبارت دیگر پیش‌بینی می‌شود میزان محموله‌های موبایل رشد کند.

به گزارش ایتنا از مهر،  شرکت IDCیا International Data Corporation یک شرکت تهیه کننده خدمات مشاوره در حوزه فناوری اطلاعات، مخابرات و بازارهای فناوری‌های مصرفی است.

IDC در این گزارش پیش‌بینی می‌کند در نیمه دوم ۲۰۱۹ میلادی حجم محموله‌ها ( ۰.۴-درصد) بدون تغییر بماند. از سوی دیگر مقایسه سالانه حجم کل محموله‌های ۲۰۱۹ میلادی، نشان از کاهشی ۲.۲ درصدی دارد. به این ترتیب ۲۰۱۹ سومین سال متوالی خواهد بود که وضعیت بازار موبایل نزولی باقی می‌ماند. اما پیش‌بینی می‌شود در ۲۰۲۰ میلادی بازار موبایل ۱.۶ درصد رشد کند.

طبق این گزارش ظهور استاندارد اینترنت 5G نشانه امیدی برای بازار جهانی موبایل است. هم‌اکنون در بسیاری از مناطق جهان این استاندارد بهره برداری شده و به نظر می‌رسد  در ۲۰۲۰ میلادی نفوذ اینترنت 5G بیشتر شود.

همچنین IDC پیش‌بینی می‌کند تعداد محموله موبایل‌های 5G به ۸.۹ درصد کل موبایل‌هایی برسد که در ۲۰۲۰ بارگیری می‌شوند. این میزان معادل ۱۲۳.۵ میلیون دستگاه است. همچنین تخمین زده می شود تعداد محموله‌های موبایل‌های 5G تا ۲۰۲۳ میلادی به ۲۸.۱ درصد برسد.

 طبق این گزارش سهم موبایل‌های اندروید از بازار از ۸۵.۱ درصد در ۲۰۱۸ به ۸۷ درصد در ۲۰۱۹ میلادی رسیده است که دلیل اصلی آن ارائه استاندارد 5G  و تسریع  فروش موبایل‌های قدیمی‌تر است.  پیش‌بینی می‌شود رشد ترکیبی سالانه در ۵ سال آتی به ۱.۷ درصد برسد و در ۲۰۲۳ میلادی ۱.۳ محموله موبایل اندروید بارگیری شود.

علاوه برآن طبق این گزارش سال ۲۰۱۹ همچنان برای اپل چالش‌برانگیز است و پیش‌بینی می‌شود میزان محموله‌های آیفون در مقایسه با سال گذشته ۱۴.۸ درصد کاهش یابد و به ۱۷۷.۹ میلیون محموله برسد.

 دلیل اصلی این امر اشباع بازار و همچنین همخوان نبودن دستگاه‌های این شرکت با استاندارد 5G است.البته اپل قرار است سال آینده آیفون های 5G به بازار عرضه کند.


کد مطلب: 58103

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/58103/چشم-ها-اینترنت-5g-دوخته-شده

ايتنا
  https://www.itna.ir