۰
plusresetminus
شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۳

چالش‌ها و مزایای کارمندان مجازی (دورکار)

ایتنا- کارمندانی که به صورت مجازی و به صورت دورکاری فعالیت می‌کنند، در کنار مزایایی که دارند، چالش‌هایی را برای کارفرما به وجود می‌آورند.
چالش‌ها و مزایای کارمندان مجازی (دورکار)
موسسه پژوهشی گالوپ اعلام کرد که در بین سال‌های 2012 تا 2016، درصد کارمندانی که به صورت دورکاری فعالیت می‌کنند، از 39 درصد به 43 درصد رسید. این موضوع باعث شد که بسیاری از شرکت‌ها به این فکر بیفتند که تا حد امکان فعالیت کارمندان خود را به صورت دورکاری درآورند.
 
 
به گزارش ایتنا و به نقل از ونچربیت، دنیای امروز پر از ابزارهای همکاری، ارتباط، کامپیوترها و گوشی‌های هوشمند بی‌نظیر است. در چنین دنیایی، کارشناسان محیط‌های کاری دارند فلسفه راه اندازی دفتر کار را زیر سوال می‌برند. در حال حاضر تعداد افراد آزادکار، پیمانکار و غیره به شدت افزایش یافته است و شرکت‌ها به این باور رسیده‌اند که دورکاری می‌تواند بهترین حالت ممکن برای برخی از مشاغل باشد.
 
دورکاری در کنار تمام مزایایی دارد، چالش‌های مختلفی را برای کارفرما به وجود می‌آورد. کارمندان برای رسیدن به حداکثر بهره‎‌‎‌وری خود باید با ابزارهای هماهنگی و همکاری احساس راحتی کنند و بتوانند در منزل خود شرایطی فراهم کنند که گویی در محل کار خود هستند و نمی‌توانند هر زمان هر کاری که تمایل داشتند را انجام دهند. در ادامه این مطلب به صورت کامل به مزایا و چالش‌های فعالیت به صورت مجازی و دورکاری اشاره شده است.
 

مزایای دورکاری (فعالیت مجازی)

 - کاهش هزینه‌ها
- افزایش حس شادی و خوشی در کارکنان
- افزایش کارایی، اثربخشی و بهره‌وری
- جلسات هدفمند

فعالیت دورکاری، هزینه‌های جاری محیط کاری را کاهش می‌دهد. از طرفی وقتی کارکنان در منزل خود هستند، می‌توانند به راحت‌ترین شیوه ممکن کار کنند و با این کار بهره‌وری آنها افزایش می‌یابد. در صورتی که شرکت بخواهد جلسه برگزار کند، باید به صورت کاملاً مجازی، هدفمند، زمان‌دار و دقیق باشد. در نتیجه جلسات به صورت کاملاً مشخص پیش خواهد رفت و در زمان معین به پایان خواهد رسید.
 

چالش‌ها و معایب دورکاری (فعالیت مجازی)

 - نبود ارتباط و همراهی مداوم و پیوسته
- نداشتن روابط و تعامل اجتماعی
- ابزارهای ناکافی 

گاهی مواقع لازم است که دو نفر در یک شرکت با هم همکاری و ارتباط مداوم داشته باشند. دورکاری اجازه چنین فعالیتی را به صورت گسترده نمی‌دهد. همچنین امکان تفریح و صحبت کردن افراد در محیط کار از بین می‌رود. البته راه اندازی گروه‌های مجازی در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند تا حدودی به این خلأ کمک کند.
 
کد مطلب: 58099
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام