کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

​​​​​​​معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا:

ارزمجازی فیس‌بوک استاندارد وزارت خزانه‌داری را ندارد

20 شهريور 1398 ساعت 15:38

ایتنا - ​​​​​​​معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت که لیبرا هنوز راه زیادی تا مطابقت با استانداردهای این وزارتخانه دارد.



سیگال ماندکلر- معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور مقابله با تامین مالی تروریسم و اطلاعات مالی - گفت که ارز دیجیتالی فیس‌بوک موسوم به لیبرا برای اخذ مجوز فعالیت از این وزارتخانه باید در بالاترین سطح ممکن با استانداردهای مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم هماهنگ باشد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، ماندکلر که برای دیدار با مقامات سوئیسی به شهر برن سفر کرده است، گفت که در کلیه مراحل راه‌اندازی و به کارگیری این ارز دیجیتالی باید استانداردهای نهادهای نظارتی آمریکا رعایت شوند.

وی افزود: مهم نیست اسمش چیست؛ بیت کوین، اتریوم، لیبرا یا هر چیز دیگر. پیام ما به این شرکت‌ها واضح است: در طراحی ارزهای خود باید استانداردهای مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم را رعایت کنید تا اجازه فعالیت داشته باشید.

این مقام آمریکایی هم‌چنین در دیدار با مقامات سوئیس، بانک تسویه بین الملل و بانک مرکزی سوئیس درباره آخرین وضعیت ارزهای دیجیتالی رایزنی کرد. قرار است مقر اصلی راه اندازی لیبرا در سوئیس باشد.

در حالی که پروژه‌های مربوط به ارزهای دیجیتالی این روزها توجه بسیاری زیادی را به خود معطوف کرده است، رویکرد مقامات ناظر بانکی و مالی جهان نسبت به این ارزها سخت‌تر شده است. ماندکلر درباره همکاری با سوئیس گفت: سوئیس مثل خیلی از کشورهای دیگر علاقه دارد به قطب نظام مالی مدرن تبدیل شود و به نظر من این کشور نگرانی‌های زیادی در بالاترین سطوح خود نسبت به مساله غفلت از ارزهای دیجیتالی دارد.

پیش تر توماس جوردن- رئیس بانک مرکزی سوئیس - که در یک همایش پولی در شهر زوریخ سوئیس سخنرانی می‌کرد، با هشدار نسبت به ارزهای دیجیتالی گفته بود که پروژه‌هایی نظیر ارز مجازی فیس‌بوک موسوم به "لیبرا" می‌تواند بر توانایی‌های این بانک و یا بانک‌های مرکزی دیگر برای کنترل سیاست‌های پولی تاثیر بگذارد.


کد مطلب: 58095

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/58095/ارزمجازی-فیس-بوک-استاندارد-وزارت-خزانه-داری-ندارد

ايتنا
  https://www.itna.ir