۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۰

دستگیره کابینت

دستگیره کابینت یکی از کالاهایی که در زیبایی خانه های ما نقش بسزایی دارد. خصوصا زیبایی دستگیره کابینت برای خانم های خانه که زمان بیشتری را در آشپزخانه سپری میکنند اهمیت بیشتری دارد.
دستگیره کابینت
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



دستگیره کابینت یکی از کالاهایی که در زیبایی خانه های ما نقش بسزایی دارد. خصوصا زیبایی دستگیره کابینت برای خانم های خانه که زمان بیشتری را در آشپزخانه سپری میکنند اهمیت بیشتری دارد. امروزه به دلیل تنوع بسیار زیاد دستگیره کابینت موضوع انتخاب برای خریداران سخت تر شده.
 
 

سایز / دستگیره های کابینت :


موضوع سایز یکی از موضوعات فنی دستگیرهای کابینت محسوب میشود که غالبا خریداران تصور اشتباهی از آن دارند، منظور از سایز دستگیره کابینت فاصله ی دو پیچ دستگیره است و هیچ ارتباطی به طول کلی دستگیره ندارد.
شاید تا چند سال پیش سایز بندی دستگیره های کابینت استاندارد مشخصی نداشت و کاملا بستگی به سلیقه ی کارخانه تولیدی دستگیره  داشت که این موضوع برای خریداران مشکل بسیاری را به وجود می آورد کافی بود که برای دستگیره ای که قبلا خریده بودید اتفاقی می افتاد، می شکست یا دچار تغییر رنگ میشد باید برای پیدا کردن همان دستگیره زمان زیادی را صرف میکردید. ولی اکنون چند سالی است که سایز دستگیره ها اصطلاحا استاندارد شده و همه کارخانه های معتبر از این استاندارد تبعیت میکنند.

دستگیره ها در دو سری کلی تک پیچ و دوپیچ تولید و ارائه می شوند. سایز دستگیره های دوپیچ مضربی از عدد ۸ هستند، یعنی فاصله ی دوپیچ کوچکترین دستگیره دوپیچ ۸۰ میلی متر است و سایز بعدی ۱۶۰ میلی متر ، ۲۴۰ میلی متر و همینطور ۸۰ میلی متر ۸۰ میلی متر بلند تر می شوند. دستگیره های تک پیچ اما مشکلی با سایز آنها نداریم چون تنها بوسیله ی یک پیچ به کابینت ما متصل میشوند و فارغ از جنس و کیفیت آبکاری تنها کافیست از نظر ظاهری آنها را بپسندیم.

 

جنس، رنگ و آبکاری دستگیره کابینت :


اما موضوع دیگری که باید به آن توجه کنیم موضوع  جنس و رنگ دستگیره هاست. مدل دستگیره کابینت از موادی همچون پلاستیک ، آلومینیوم و زاماک ساخته می شوند که مدل زاماک که خود آلیاژي از آلومینیوم ، مس و روی است در مقایسه با مواد دیگر از مقاومت و رنگ پذیری بهتری برخوردار هستند، دستگیره های ساخته شده از زاماک معمولا ۵ تا ۱۲ سال گارانتی میشوند و از نظر آبکاری نیز از مرغوبیت بیشتری برخوردار هستند زیرا کارخانه های سازنده غالبا از مواد و رنگ های بهتری برای آبکاری دستگیره های با جنس زاماک استفاده میکنند حتی گاهی دستگیره ها رو با روکشی از موادی موسوم به PVD می پوشونن تا بتونن رنگ با مقاومت بیشتری رو که البته گارانتی مادام العمر هم داره به مشتری عرضه کنند.
اما دستگیره های آلومینیوم در مقایسه با زاماک کیفیت پایینتری دارند. به جهت نرم تر بودن و بافت آلومینیوم، رنگ پذیری و آبکاری در این دستگیره ها از کیفیت پایینتری برخوردار است.

آبکاری دستگیره های کابینت معمولا در پنج رنگ کروم یا همان نقره ای براق ، ساتن یا همان نقره ای مات ، طلایی در دو مدل براق و مات ، زیتونی و نسکافه ای موجود هستند که البته در برخی از مدل ها برای زیبایی بیشتر آبکاری ساده را با بافتی از رنگ و لاک پتینه میکنند.

برای زیبایی و تنوع بیشتر دستگیره های کابینت، گاهی دستگیره ها را با سنگ های زینتی و یا موادی مانند سرامیک یا حتی پلاستیک تزیین میکنند که این باعث زیبایی دوچندان آنها میشود و حتی در برخی مواقع روی برخی دستگیره ها را بارنگ های مختلف نقاشی و یا با چسباندن برچسب هایی تزیین میکنند، البته این مدل دستگیره ها نیز طرفداران خودش را دارند.
الان دیگه می تونید با خیال راحت از یراق دات کام دستگیره های کابینتتون رو بخرید.
البته همکاران ما هم در کنار شما هستند کافیه با موبایلت یا کامپیوترت بری تو اینترنت و بزنی یراق دات کام yaragh.com به دنیای دستگیره ها و قفل ها خوش آمدید …
 
کد مطلب: 58094
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام