کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

موسس «علی‌بابا» کناره‌گیری می‌کند

20 شهريور 1398 ساعت 12:15

ایتنا- جک ما، مدیر و موسس شرکت چینی علی بابا، از برنامه‌های بازنشستگی خود خبر داده و اعلام کرده که به زودی از مدیریت این شرکت بزرگ خداحافظی خواهد کرد.



جَک ما، کارآفرین چینی که موسس و مدیر شرکت چینی علی‌باباست، با مالکیت تعدادی از بزرگ‌ترین وب‌سایت‌های تجاری و آنلاین جهان، در حال حاضر سومین فرد ثروتمند کشور چین محسوب می‌شود.
جک ما به‌عنوان موسس و رئیس هیات مدیره‌ شرکت چینی علی بابا (Alibaba)، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تجارت الکترونیک چین است که سال گذشته نیز اعلام کرده بود که قصد دارد از سمت مدیریت خود در این شرکت کناره‌گیری کرده و آن را به افراد تازه نفس و خلاق دیگری واگذار کند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، حالا تازه‌ترین اخبار منتشر شده در منابع خبری از جمله وب سایت سی‌نت نشان می‌دهد که وی در نظر دارد با تمرکز بر یادگیری دروس و مسائل جدید، در آستانه بیستمین سالگرد تاسیس شرکت چینی علی بابا بازنشستگی خود را اعلام نهایی و رسمی کند.

وی در جریان برگزاری رویدادی در روز سه‌شنبه خاطرنشان کرد: من باور دارم جهان سرشار از فرصت‌های جدید است و از آنجایی که من مشتاق یادگیری مسائل و موضوعات جدید و همچنین ماجراجویی‌های تازه هستم، می‌خواهم زودتر از موعد خود را بازنشسته کنم و وارد فاز جدیدی از زندگی شوم.

شرکت علی‌بابا که نمونه چینی شرکت آمریکایی آمازون است و به منظور رقابت و به چالش کشاندن آن وارد این عرصه شد. علی بابا (Alibaba) در سال ۱۹۹۹ میلادی توسط وی تاسیس و راه‌اندازی شد تا به فروش آنلاین محصولات گوناگون در سراسر جهان بپردازد.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که شرکت علی‌بابا موفقیت روزافزون و میزان بالای سودآوری خود را مرهون تلاش و سیاست‌های هوشمندانه جک ما، به‌عنوان موسس و رئیس هیات مدیره این شرکت است.


کد مطلب: 58089

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/58089/موسس-علی-بابا-کناره-گیری-می-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir