۰
plusresetminus
شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۳

شماره تلفن 400 میلیون کاربر فیس‌بوک در سرورهای حفاظت نشده نگهداری می‌شود

ایتنا - اطلاعات این دیتابیس از مجموعه قابلیت‌های غیرقابل تغییری هستند که به شما اجازه می‌دهد که کاربران را از طریق تلفن همراهشان پیدا کنید.
شماره تلفن 400 میلیون کاربر فیس‌بوک در سرورهای حفاظت نشده نگهداری می‌شود
به‌تازگی موضوع بسیار عجیبی مشخص شده است و بر اساس گزارش‌های منتشر شده، اطلاعات 400 میلیون کاربر فیس‌بوک در یک دیتابیس آنلاین رمزگذاری نشده مشاهده شده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  theinquirer، اطلاعات این دیتابیس از مجموعه قابلیت‌های غیرقابل تغییری هستند که به شما اجازه می‌دهد که کاربران را از طریق تلفن همراهشان پیدا کنید. این مشکل در آوریل 2018 در پی رسوایی کمبریج آنالیتیکا برطرف شد اما ظاهرا این مشکل به‌صورت کامل رفع نشده است.
 
در میان این فهرست 133 میلیون کاربر آمریکایی، 18 میلیون کاربر بریتانیایی و 50 میلیون کاربر ویتنامی قرار دارند. البته به نظر می‌رسد که از این داده‌ها سوءاستفاده‌ای نشده است اما دانستن این نکته که تمامی این داده‌ها در سروری قرار دارد که دسترسی به آن نیازمند نام کاربری و پسورد نیست بسیار سنگین است.
 
 
 
علاوه بر این ازآنجایی‌که اطلاعات کاربران روبروی شماره کاربری فیس‌بوک افراد علامت‌گذاری شده است پس هرکسی که به این شماره دسترسی داشته باشد می‌تواند به‌راحتی به‌تمامی داده‌هایی که به این حوزه عمومی وارد کرده‌اید دسترسی داشته باشد. فیس‌بوک اعلان کرده است که این اطلاعات هیچ ربطی به آن‌ها ندارد اما مشخص شده است که تمامی آن‌ها قبل از آنکه دسترسی به اطلاعات شماره تلفن افراد از طریق فیس‌بوک از بین رفته باشد از این دیتابیس پاک‌شده‌اند.
 
فیس‌بوک اعلام کرده است که این سری از داده‌ها بسیار قدیمی هستند اما ازآنجایی‌که بسیاری از افراد هیچ‌وقت شماره تلفن خود را تغییر نمی‌دهند پس شانس زیادی برای سو استفاده از داده‌های یاد شده وجود دارد. خوشبختانه این مشکل هم‌اکنون برطرف شده است و ازآنجایی‌که از این اطلاعات سو استفاده‌ای رخ نداده است پس نیازی نیست که برای ایمن‌سازی مجدد حساب کاربری‌تان کاری انجام بدهید.
 
کد مطلب: 58069
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام