۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۹

وزارت دفاع آمریکا: اپل و گوگل باید کاربران نرم‌افزارهای مرتبط با سلاح را معرفی کنند

ایتنا - گزارش‌های فوربز حاکی از آن است که دولت فدرال ایالات متحده با حکم دادگاه از اپل و گوگل خواسته است که نام حداقل 10 هزار نفر که از یک نرم‌افزار lمرتبط با تفنگ استفاده می‌کنند را فاش کنند. این داده‌های خواسته شده شامل شماره تلفن‌ها و دیگر اطلاعات شناسایی این کاربران نیز می‌شود.
وزارت دفاع آمریکا: اپل و گوگل باید کاربران نرم‌افزارهای مرتبط با سلاح را معرفی کنند
دولت ایالات متحده از گوگل و اپل می‌خواهد که اطلاعات افرادی که نرم‌افزار تمرین تیراندازی ویژه‌ای را روی دستگاه خود نصب‌کرده‌اند را در اختیار دولت این کشور بگذارند.
 
به گزارش ایتنا , به نقل از  cnet، گزارش‌های فوربز حاکی از آن است که دولت فدرال ایالات متحده با حکم دادگاه از شرکت‌های اپل و گوگل خواسته است که نام حداقل 10 هزار نفر که از یک نرم‌افزار مربوط به تفنگ استفاده می‌کنند را فاش کنند.
این داده‌های خواسته شده شامل شماره تلفن‌ها و دیگر اطلاعات شناسایی این کاربران نیز می‌شود.
 
نرم‌افزار Obsidian 4 که توسط American Technologies Network Corp ساخته شده است با هدف بهبود تجربه کاربران با دوربین‌های رایفل های این کمپانی مانند X-Sight 4K و ThOR 4 ساخته‌شده‌اند. این نرم‌افزار روی تبلت‌ها و تلفن‌های همراه کار می‌کند و با استفاده از وای‌فای به تفنگ‌های یاد شده متصل می‌شود.
 
 
 
فعالان حریم خصوصی به فوربز اظهار کردند که اگر اپل و گوگل این اطلاعات را در اختیار دولت قرار دهند، افرادی را که هیچ ارتباطی با جرائم انجام شده ندارند را در معرض خطر بی‌سابقه‌ای قرار می‌دهند.
 
 توضیحات این نرم‌افزار در گوگل پلی اعلام می‌کند که «این اتصال به شما اجاره می‌دهد که ویدیوهای زنده از تیراندازی‌تان روی تلفن همراه و تبلتتان مشاهده کنید.»
این نرم‌افزار بالای 10 هزار بار از طریق گوگل دانلود شده است ولی آماری از تعداد دانلودهای کاربران اپل موجود نیست زیرا این آمار در اپ استور نمایش داده نمی‌شود.
 
البته وزارت دفاع ایالات‌ متحده و دو کمپانی اپل و گوگل به درخواست توضیح رسانه‌ها در این رابطه پاسخ ندادند.
 
کد مطلب: 58065
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام