۰
plusresetminus
سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۶
تحقیقات آی‌بی‌ام نشان داد:

120 میلیون کارگر به‌واسطه هوش مصنوعی مجبور به آموزش دیدن مجدد هستند

ایتنا- کمپانی آی‌بی‌ام درنتیجه پژوهش‌های خود به این نتیجه رسیده است که در طی سه سال آینده بیش از 120 میلیون کارگر به دلیل استفاده از هوش مصنوعی در صنایع نیازمند آموزش مجدد خواهد شد.
120 میلیون کارگر به‌واسطه هوش مصنوعی مجبور به آموزش دیدن مجدد هستند
کمپانی آی‌بی‌ام درنتیجه پژوهش‌های خود به این نتیجه رسیده است که در طی سه سال آینده بیش از 120 میلیون کارگر به دلیل استفاده از هوش مصنوعی در صنایع نیازمند آموزش مجدد خواهد شد.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet، هوش مصنوعی این روزها برای ورود به عرصه کاری انسان‌ها آماده شده است. پژوهشی جدید از موسسه آی‌بی‌ام نشان داده است که در طی سه سال آینده بیش از 120 میلیون کارگر از 12 اقتصاد بزرگ دنیا ممکن است به خاطر پیشرفت‌های هوش مصنوعی و خودکارسازی هوشمند نیازمند بازآموزی مهارت‌هایشان باشند.
 
 با این‌ حال کمتر از نیمی از مدیران ارشد اجرایی پرسش شده در این پژوهش اظهار کردند که منابع مورد نیاز برای بستن شکاف مهارتی ناشی از این فناوری‌های جدید را دارند.
 
امی رایت به‌عنوان شریک مدیریتی بخش Talent & Transformation کمپانی آی‌بی‌ام در گزارشی اعلام کرد که: «سازمان‌ها با نگرانی‌های گسترده‌ای در مورد گستردگی شکاف مهارت روبرو شده و بازار کار را محکم‌تر کرده‌اند تا بتوانند بر آینده خود و همچنین اقتصادهای جهانی تأثیر بگذارند. با این‌ وجود، درحالی‌که مدیران به‌شدت این مشکل را اذعان دارند نیمی از افراد مورد بررسی اعتراف می‌کنند که هیچ راهبردی برای توسعه مهارت‌ها به‌منظور رفع بزرگ‌ترین شکاف‌های خود ندارند.»
 
 
نگرانی‌ها درباره نحوه تأثیر پیشرفت‌های هوش مصنوعی روی مشاغل موضوع جدیدی نیست.
ایلان ماسک به‌عنوان مدیر ارشد اجرایی تسلا و اسپیس اکس در ماه گذشته اظهار کرد که هوش مصنوعی ممکن است مشاغل را «بیهوده» کند.
در همین راستا گزارشی در ابتدای سال میلادی جاری دریافت که روبات‌ها تا سال 2030 جایگزین یک‌چهارم مشاغل انسانی می‌شوند.

آی‌بی‌ام بیان می‌کند که کمپانی‌ها باید بتوانند شکاف‌های مهارتی موردنیاز برای «عصر هوش مصنوعی» را پر کنند اما انجام این کار لزوماً آسان نیست.
این کمپانی می‌گوید تحقیق جهانی نشان داده است که زمان موردنیاز برای کاهش یک شکاف مهارتی از طریق آموزش کارمندان در چهار سال گذشته ده برابر شده است. بخشی از این امر به خاطر آن است که درحالی‌که شماری از مشاغل منسوخ می‌شوند، نیاز به مهارت‌های جدید به‌سرعت ظهور می‌کند.
 
بر اساس اظهارات آی‌بی‌ام یکی از روش‌ها برای همگام شدن کمپانی‌ها با این جریان استفاده از هوش مصنوعی برای کشف مهارت‌های در دسترس در سازمانشان و به اشتراک‌گذاری آن با کارمندان برای رشد فرهنگ «یادگیری آگاهانه» است.
 
کد مطلب: 58063
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام