۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۹

هکرها به ویکی‌پدیا حمله کردند

ایتنا - وب‌سایت «ویکی پدیا» روز گذشته پس از یک حمله سایبری در چند کشور آفلاین شد. البته اکنون این سایت فعال است.
هکرها به ویکی‌پدیا حمله کردند

روز گذشته سایت ویکی‌پدیا به دلیل حمله سایبری قطع شد و دسترسی به آن در سراسر اروپا، بخش هایی از خاورمیانه و آفریقا امکانپذیر نبود.

طبق اطلاعات وب سایت Downdetector.com کاربران در سراسر اروپا و بخش‌هایی از خاورمیانه و آمریکا شاهد قطعی سرویس این وب سایت بودند. حساب کاربری توئیتر  ویکی پدیا در آلمان نوشت: سرور ویکی مدیا در حال حاضر به دلیل  یک حمله وسیعDDOS از کار افتاده است. 

DDOS نوعی از یک حمله سایبری است که طی آن شبکهای وسیع از رایانه ها  همزمان به یک وب‌سایت یا یک سرویس اینترنتی دسترسی می‌یابند و این امر به ایجاد ترافیک بالا و قطعی سرویس منجر می‌شود.

همچنین در بیانیه این وب سایت آمده است: امروز ویکی پدیا  دچار یک حمله سایبری شد و در نتیجه آن در چند کشور برای مدتی قطع بود. این حمله همچنان ادامه دارد و تیم مهندسان ما مشغول فعالیت هستند تا دسترسی به سایت را برقرار کنند.
این وب‌سایت در بخش هایی از انگلیس و همچنین لهستان، آلمان، فرانسه و ایتالیا نیز قطع بود.

ویکی‌پدیا یکی از سایت‌های پربازدید در سراسر جهان است که مطالب آن به ۳۰۰ زبان مختلف ارائه می‌شود.  همچنین طبق آمار سال ۲۰۱۸ میلادی در این سرویس حدود ۴۶ میلیون مقاله وجود دارد و در ماه ۱.۴ میلیون دستگاه از وب سایت بازدید می‌کنند. 
کد مطلب: 58045
نام شما
آدرس ايميل شما


علی
feedback
Iran, Islamic Republic of
لعنت به انان که به ویکی حمله میکنند شیاطین جز خراب کاری چیزی بلد نیستند
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام