کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سئو، تنها رسیدن به رتبه 1 گوگل نیست!

17 شهريور 1398 ساعت 9:49

سئو مفهومی یک باره نیست که با انجام تکنیک های آن در یک مقطع زمانی خاص انتظار نتیجه ای همیشگی داشته باشید. سئو همچون فرایند رانندگی برای سایت شماست، نمی توانید پدال گاز را رها کنید و انتظار حرکت داشته باشید.


---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



با شنیدن واژه سئو اولین چیزی که به ذهن می رسد رقابتی نفس گیر برای رسیدن به رتبه یک گوگل است. احتمالا روش های مختلف و صحیح کسب جایگاه و شاید حتی تکنیک های کلاه سیاه نیز برای کسب جایگاه به ذهن شما خطور کند. اما بر خلاف انتظار سئو تنها راه رسیدن به رتبه یک گوگل نیست! با کسب جایگاه تازه وارد مرحله اصلی بازی سئو می شوید.
سئو مفهومی یک باره نیست که با انجام تکنیک های آن در یک مقطع زمانی خاص انتظار نتیجه ای همیشگی داشته باشید. سئو همچون فرایند رانندگی برای سایت شماست، نمی توانید پدال گاز را رها کنید و انتظار حرکت داشته باشید.

رتبه یک گوگل، خواب شوریده سئو کاران!
هدف از اجرای تکنیک ها و روش هایی که برای سئو یک سایت استفاده می کنیم، رسیدن به رتبه یک گوگل و کسب جایگاه در بازی رقابت دنیای اینترنت است. رسیدن به رتبه های مطلوب در صفحه نتایج گوگل شباهت بسیاری به ثبت رکورد در گینس دارد. اما همانطور که انتظار می رود همیشه فرد دیگری دارد که از شما بهتر است و بلاخره رکورد را خواهد شکست.

رسیدن به رتبه یک گوگل مهمترین هدفی است که تمام فعالان در حوزه دیجیتال مارکتینگ به دنبال آن هستند، اما این پایان راه نیست، بلکه آغازی برای حفظ جایگاه و دستیابی به اهداف مورد نظر است. به جرات می توان گفت که دانش سئو هرروز در حال تغییر و به روزرسانی می باشد. شما نیز همواره باید به دنبال بروزرسانی اطلاعات خود باشید تا علاوه بر حفظ جایگاه، با تغییرات الگوریتم های گوگل آشنا شده و به استفاده از آنها بپردازید. اما چه روش هایی برای بهبود جایگاه و افزایش ورودی سایت وجود دارد؟

راز ماندگاری در رتبه یک گوگل چیست؟
به عنوان یک سئو کار حتما با CTR آشنا هستید، اما چقدر از تاثیر آن بر رتبه سایت اطلاع دارید؟ منظور از CTR تعداد کلیک کاربران بر روی سایت شما، تقسیم بر تعداد نمایش صفحه به کاربرانimpression) ) است که به اختصار CTR نامیده می شود. مقدار نرخ کلیک برای هر کلمه کلیدی و صفحه متفاوت است، اما با توجه به نسبت گفته شده قابل محاسبه می باشد.
برای مثال با مراجعه به داده های موجود در سرچ کنسول ممکن است مشاهده کنید که در عبارت آموزش سئو نرخ کلیکی 10 درصدی را به خود اختصاص داده اید. اما در عبارت دوره آموزش سئو نرخ بالاتر و مثلا 20 درصدی را به خود اختصاص داده باشید.
 

معمولا در آمار و داده های CTR یک عدد متوسط نیز برای هر صفحه از سایت گزارش می شود که میانگین کل CTR کلماتی است که با جستجوی آنها صفحه سایت شما در نتایج گوگل نمایش داده می شود. زمانی که یک کاربر در گوگل به جستجو می پردازد نتایج مختلفی را مشاهده می کند. با مشاهده لیست نتایج تصمیم می گیرد که بر روی کدام یک از آنها کلیک کند. نرخ کلیک در واقع درصدی از کاربران است که در نتایج جستجو بر روی لینک سایت شما کلیک می کنند.

در رقابت سئو حرف اول را بزنید
با این توضیحات شاید بپرسید که Impression چیست و چه تفاوتی با CTR دارد؟ در محاسبه مقدار نرخ کلیک به استفاده از داده های Impression نیز اشاره شد که به معنی حضور شما در صفحه نتایج گوگل است. نیاز به توضیحات شفاف تری دارید؟
زمانی که یک کاربر عبارتی را در گوگل جستجو می کند، برای تمام نتایجی که در صفحه یکی گوگل قرار دارند یک Impression ثبت می شود. برای مثال اگر عبارت آموزش google search console را جستجو کنید تمام 10 سایتی که در صفحه اول گوگل هستند درصد خاصی از Impression را به خود اختصاص می دهند که در حقیقت نمره ای برای حضور آنها در صفحه یک گوگل است.
 

اگر سایت شما در صفحه دوم گوگل قرار داشته باشد، تا زمانی که کاربر وارد صفحه دوم نشود، هیچ Impression برای سایت شما در نظر گرفته نمی شود. اما به محض جستجو و ورود کاربر به صفحه دوم، حتی اگر در پایین ترین قسمت لیست نتایج قرار داشته باشید و کاربر تا پایین صفحه هم اسکرول نکند همچنان مقدار Impression خاصی برای شما لحاظ می شود.
سرچ کنسول دنیای بی انتهایی از اطلاعات و داده های مفید را برای بهینه سازی و افزایش ورود طبیعی سایت را در اختیار شما قرار می دهد. توصیه می کنیم به عنوان یک متخصص سئو حتما اطلاعات کاملی از این ابزار به دست بیاورید تا در راستای افزایش CTR سایت و تاثیر بر میزان ورودی سایت خود بهترین نتیجه را به دست بیاورید.

به بالاتر از رتبه یک گوگل فکر کنید!
رسیدن به رتبه یک گوگل هدف بسیار مهمی است اما باید بدانید که با یادگیری تکنیک های صحیح و به کار بردن آنها می توانید به رتبه ای بالاتر از یک گوگل برسید! آکادمی وبسیما به عنوان یکی از مجموعه های فعال و موفق در عرصه آموزش سئو اقدام به برگذاری دوره های مختلفی می کند و دوره دوره تکنیک های حرفه ای سئو به بررسی تمام جزئیات و رازهای پنهان در ابزار گوگل سرچ کنسول پرداخته است.
 

در دوره آموزش سئو حرفه ای آدکادمی وبسیما می توانید به یادگیری تکنیک های بپردازید که با استفاده از آنها جایگاه خود را در رتبه یک گوگل تثبیت کرده و با بکارگیری روش هایی اصولی، رتبه یک گوگل را هم پشت سر بگذارید.
دنیای اینترنت و سئو همچون موجی بر سطح آب است که از 20 سال پیش حرکت خود را آغاز کرد و هرروز مرزهای جدیدی را پشت سر می گذارد. برای تجربه بهترین سواری بر موج سئو باید مهارت های خود را هرروز بهینه کنید.

 
 


کد مطلب: 58044

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/58044/سئو-تنها-رسیدن-رتبه-1-گوگل-نیست

ايتنا
  https://www.itna.ir