کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سیستم پرداخت آزمایشی آمازون می‌آید

8 مهر 1398 ساعت 12:29

ایتنا- شرکت آمازون قصد دارید سیستم پرداخت جدیدی را آزمایش کند. این سیستم پرداخت جدید بر اساس اسکن کردن دست کاربران کار می‌کند.


گزارش‌ها نشان می‌دهد که شرکت آمازون قصد دارد سیستم پرداخت جدیدی را وارد فرآیند خرید خود کند.
این شرکت در حال حاضر در فاز آزمایش و تست سیستم پرداخت جدید قرار دارد. در این سیستم پرداخت، همه کارها از طریق اسکن دست صورت می‌گیرد.
به احتمال زیاد فروشگاه‌های مواد غذایی هول فودز “Whole Foods” که زیرمجموعه فروشگاه آمازون هستند، از اوایل سال آینده میلادی از این سیستم استفاده خواهند کرد.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از سی‌نت، سیستم پرداخت جدید، کاربران را از شمردن پول نقد یا استفاده از کارت اعتباری بی‌نیاز می‌کند.
آمازون به عنوان غول خرده‌فروشی اینترنتی، دارد روی اسکنرهایی کار می‌کند که می‌توانند دست کاربران را اسکن و هویت فرد را شناسایی کنند.
این شرکت قصد دارد که این سیستم پرداخت را در فروشگاه‎‌های مواد غذایی هول فودز پیاده کند.
 
برخی از تحلیلگران تصور می‌کنند که این سیستم پرداخت جدید، مانند سیستم تشخیص اثر انگشت موبایل است. این در حالی است که در سیستم مذکور اصلاً نیازی نیست که کاربر، سطح اسکنر را لمس کند.

سیستم پرداخت جدید آمازون برای اسکن دست‌های مشتریان دارای حساب آمازون پرایم، بر اساس بینایی و هندسه عمق کار می‌کند.

 

در حقیقت وقتی سیستم، دستان کاربر را شناسایی کرد، هزینه مربوط به خرید را به حساب کارت اعتباری فرد که اطلاعات آن در سیستم موجود است، منظور می‌کند. دقت این سیستم فوق‌العاده بالا و احتمال خطای آن بسیار پایین است.
در حال حاضر دقت این دستگاه ده‌هزارم 1 درصد است ولی مهندسان آمازون امیدوار هستند که این میزان به یک میلیونیم 1 درصد برسد.
 
سخنگوی شرکت آمازون از پاسخ‌گویی و اظهار نظر در مورد این سیستم پرداخت سر باز زد و گفت: «در مورد شایعات یا گمانه‌زنی‌ها نظری نداریم.»
این اولین تلاش شرکت آمازون برای نوآوری در سیستم خرید نیست و مسلماً آخرین تلاش آن هم نخواهد بود.
 


کد مطلب: 58040

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/58040/سیستم-پرداخت-آزمایشی-آمازون-می-آید

ايتنا
  https://www.itna.ir