۰
plusresetminus
شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۹

دستیار صوتی اپل از پاسخ به بعضی سوالات طفره می‌رود!

ایتنا - شرکت اپل به دستیار صوتی هوشمند خود اجازه نمی‌دهد واژه «فمینیسم» را بگوید و آن را طوری طراحی کرده تا هنگامیکه به طور مستقیم در این باره سوالاتی پرسیده می‌شود، از پاسخ دادن اجتناب کند.
دستیار صوتی اپل از پاسخ به بعضی سوالات طفره می‌رود!

اسنادی که اخیرا فاش شده نشان می‌دهد اپل دستیار صوتی خود را طوری تغییر داده تا به سوالاتی درباره موضوعات جنجالی مانند فمینیسم پاسخی ندهد و کاربران را به سایت‌ها راهنمایی کند.

به گزارش ایتنا از مهر، این دستیار صوتی روی میلیون‌ها آیفون وجود دارد. اپل تصمیم گرفته شیوه کنترل موضوعات حساس در این اپلیکیشن را تغییر دهد و فقط به سیری اجازه می‌دهد درباره برابری جنسیتی حرف بزند.

اسنادی که جدیدا فاش شده نشان می‌دهد این پارامترها در آخرین آپدیت اپلیکیشن در ژوئن ۲۰۱۸ ایجاد شده‌اند. همچنین اپل به توسعه دهندگان اعلام کرده سیری را در برابر محتوای جنجالی محافظت کنند.

همچنین طبق اسناد از یک پیمانکار خواسته شده تا واکنش های سیری به سوالات جنجالی را بررسی کند. در این اسناد به توسعه دهندگان هشدار داده شده از پرداختن به موضوعاتی مانند فمینیسم اجتناب کنند و در عوض کاربران با سمت سایت‌ها راهنمایی کنند.

هنگامیکه به طور مستقیم درباره فمینیسم از سیری سوال پرسیده می‌شود، این دستیار صوتی پاسخ می‌دهد: من به برابری و برخورد احترام‌آمیز با افراد معتقدم.  
اپل بیشتر پاسخ‌های دستیار صوتی خود را به اظهار نظرهایی توضیحی یا پیشنهادی تغییر داده است. جالب آنکه سیری در پاسخ به سوالات جنجالی می‌گوید: من نمی‌دانم به این سوال چگونه پاسخ دهم.
کد مطلب: 58037
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام