۰
plusresetminus
شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۶

نسل هفتم وای‌فای به‌زودی معرفی خواهد شد

ایتنا- وای‌فای 7 در سه جنبه مختلف قابلیت، سرعت و به‌روزرسانی‌های وای‌فای نسبت به نسخه قبلی‌اش پیشرفته‌تر خواهد بود.
نسل هفتم وای‌فای به‌زودی معرفی خواهد شد
وای‌فای 7 در سه جنبه مختلف قابلیت، سرعت و به‌روزرسانی‌های وای‌فای نسبت به نسخه قبلی‌اش پیشرفته‌تر خواهد بود.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet، وای‌فای 6 این روزها به تلفن‌های همراه، لپ‌تاپ‌ها و تجهیزات شبکه راه پیدا کرده است، اما مهندسان این روزها توجه خود را به وای‌فای 7 متمرکز کرده‌اند.

نسل جدید سیستم وای‌فای (که فعلا با نام وای‌فای 7 شناخته می‌شود) با قابلیت‌هایی نظیر استریم ویدیوی بهتر، گستره بیشتر و مشکلات کمتر ترافیکی همراه خواهد شد.
 
این تغییر در یک سری مراحل انجام شده و با پیشرفت‌هایی در وای‌فای 6 آغاز می‌شود که زمینه را برای ورود مورد انتظار وای‌فای 7 در سال 2024 فراهم می‌کند.
«وی. کی جونز» به‌عنوان معاون فناوری شرکت کوالکام در این رابطه می‌گوید: «من از ارائه گیگابیت در هر گوشه و کناری هیجان‌زده‌ام. شما به نقطه‌ای می‌رسید که(اتصال) بی‌سیم سریع‌تر از باسیم خواهد بود.»
 
 
 وای‌فای 7
 
جونز در گفت‌وگو و مصاحبه متعاقب آن در روز Wi-Fi Qualcomm در ماه اوت ، جزئیاتی از نحوه عملکرد وای‌فای 7 را با مخاطبان خود در میان گذاشت.
وی انتظار دارد که وای‌فای 7 نسبت به نسخه قبلی آن در سه مرحله که در محافل فنی با نام 802.11ax شناخته می‌شود، پیشرفت داشته باشد.
 
اولین پیشرفت مورد انتظار مربوط به قابلیت‌های بیشتر نسبت به وای‌فای 6 است که با استفاده از امواج جدیدی که دولت‌های آمریکا و اروپا تا سال آینده برای انتقال رادیویی باز می‌کنند، ممکن خواهد شد.
دومین مورد مربوط به بهبود سرعت به‌خصوص برای افرادی است که قصد آپلود محتوای ویدئویی از تلفن‌های همراه یا کامپیوترهای خود را دارند.
درنهایت سومین و البته هیجان‌انگیزترین پیشرفت مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌های وای‌فای است که تا سال 2024 انجام خواهد شد و فعلا با نام فنی 802.11be شناخته می‌شود.
 
افراد مسئول این فناوری شامل اتحاد وای‌فای هستند که معمولا در رابطه با نام و لوگوی وای‌فای نسخه جدید تصمیم‌گیری می‌کنند اما این تیم در رابطه با نام رسمی وای‌فای 7 فعلا اظهارنظر نکرده است.
 
کد مطلب: 58032
برچسب ها: وای‌فای شبکه
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام