۰
plusresetminus
دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۳

هوش مصنوعی ویژه‌ای که می‌تواند در یک ماه و نیم یک داروی جدید بسازد

ایتنا- محققان به‌تازگی موفق به ساخت داروهای ویژه‌ای شده‌اند که می‌توانند بازمان بسیار کمتری به دست مشتریان خود در جهان برسند.
هوش مصنوعی ویژه‌ای که می‌تواند در یک ماه و نیم یک داروی جدید بسازد
محققان به‌تازگی موفق به ساخت داروهای ویژه‌ای شده‌اند که می‌توانند با زمان بسیار کمتری به دست مشتریان خود در جهان برسند.
 
به گزارش ایتنا رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی technologyreview، گروهی از محققان در استارتاپ Insilico Medicine در همکاری با محققان دانشگاه تورنتو با استفاده از هوش مصنوعی در طی 21 روز موفق به ساخت 30 هزار طراحی از مولکول‌هایی شده‌اند که توانایی دارند پروتئین مرتبط با فیبروز را هدف قرار دهند.
 
آنها شش مورد از این مولکول‌ها را در آزمایشگاه با یکدیگر ترکیب کردند و دوتای آنها را روی این دسته از سلول‌ها موردبررسی قراردادند.
در این میان نمونه‌ای که از دیگر موفق‌تر عمل کرد روی موش‌ها آزمایش شد. سپس محققان نتیجه گرفتند که سازه آنها در برابر پروتئین یاد شده نیرومند است و قابلیت‌هایی مانند یک دارو از خود نشان می‌دهد.
گفتنی است تمامی این فرآیند 46 روز به طول انجامید و نتیجه تحقیقات آنها در مجله Nature Biotechnology به چاپ رسید.
 
 
سیستم به کار رفته در این پژوهش فرایندهایی که یک شیمی‌دان در حین کشف دارویی جدید طی می‌کند را با سرعت بسیار زیادی انجام می‌دهد.
این سیستم با بررسی تحقیقات گذشته مولکول‌هایی را که در برابر هدف خاصی مقاوم هستند را شناسایی می‌کند و ساختارهای جدیدی را برای مبارزه با یک بیماری خاص به کار می‌گیرد. 
 
شایان ذکر است که ورود داروی جدید به بازار، عموما بسیار گران و زمان‌بر است. برای ورود یک دارو به بازار گاهی تا 10 سال زمان و 2.6 میلیارد دلار پول نیاز است، و جالب اینکه شمار زیادی از این داروها نیز در همان مرحله تست از رده خارج می‌شوند.
پس جای تعجب نیست که کارهای زیادی در مورد استفاده از هوش مصنوعی برای تسریع این روند انجام بشود.

دیپ مایند ازجمله شرکت‌هایی است که تحقیقات دارویی را به‌عنوان یک احتمال قالب توجه در الگوریتم‌های خود بررسی می‌کند.
 
اگر چه این تحقیقات، امیدوار کننده به نظر می‌رسند، اما هنوز در مراحل اولیه قرار دارند و تا ایجاد داروهای طراحی شده با هوش مصنوعی و رساندن آنها به دست بیماران فاصله زیادی داریم.
 
کد مطلب: 58030
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام