۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۵

روبات انسان نمای ایستگاه فضایی بین‌المللی به زمین بازگشت

ایتنا - انسان امروزی یک‌قدم به در اختیار داشتن دستیارهای روباتیک در فضا نزدیک شده است. در همین راستا روبات سیمون که در همکاری آی‌بی‌ام با ایرباس ساخته شده است پس از سربلندی در آزمایش‌های اولیه در ایستگاه فضایی بین‌المللی در 27 اوت دوباره به زمین برگشت.
روبات انسان نمای ایستگاه فضایی بین‌المللی به زمین بازگشت
روبات سیمون پس از سربلندی در تست‌های اولیه خود در ایستگاه بین‌المللی سرانجام به زمین بازگشت.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، انسان امروزی یک‌قدم به در اختیار داشتن دستیارهای روباتیک در فضا نزدیک شده است. در همین راستا روبات سیمون که در همکاری آی‌بی‌ام با ایرباس ساخته شده است پس از سربلندی در آزمایش‌های اولیه در ایستگاه فضایی بین‌المللی در 27 اوت دوباره به زمین برگشت.
 
این روبات کروی شکل مهارت‌های هوش مصنوعی (تشخیص فضانوردان و ارائه دستورالعمل) و حرکت در ایستگاه فضایی را در تست اولیه‌اش به نمایش گذاشت. بااین‌حال این پایانی برای آغاز دوباره سیمون است و محققان به دنبال ساخت نسخه جدید این روبات بر اساس دروس آموخته شده او هستند.
 
 
 
 سیمون جدید کامپیوتر قوی‌تر، میکروفون‌های بهتر، کنترل پرواز پیشرفته‌تر و سیستم مکالمه محورتری خواهد داشت که گفتگوها را می‌شناسد و مقاصد را شناسایی می‌کند. انتظار می‌رود که نسخه پیشرفته سیمون در ماه دسامبر برای آزمایش‌های بعدی به ایستگاه فضایی ارسال شود.
 
ایستگاه فضایی بین‌المللی این روزها مرکزی برای روبات‌های کشورهای مختلف شده است. امریکا اخیرا روبات مکعبی Astrobee خود را برای تست به آنجا فرستاد و روسیه هم روبات انسان نمای Fyodor را اخیر به مدار زمین ارسال کرده است.
 
 چندین آژانس فضایی بزرگ یاری‌رسان‌های روباتیک را برای آینده پیشرفت‌های علمی و ارسال طولانی‌مدت فضانوردان به خارج از زمین ضروری می‌دانند. علاوه بر این ایده‌های مختلفی در رابطه با نخواه یاری‌رساندن این روبات‌ها به انسان‌ها در مأموریت‌های فضایی‌شان عرضه شده است.
 
کد مطلب: 58027
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام