۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰

مایکروسافت اج از سال 2020 استفاده از فلش را پایان خواهد داد

ایتنا- تعداد زیاد نقص‌های امنیتی موجود در نرم‌افزار فلش موجب شد که مایکروسافت اج تا سال 2020 به‌طور کامل پشتیبانی از فلش را کنار بگذارد.
مایکروسافت اج از سال 2020 استفاده از فلش را پایان خواهد داد
تعداد زیاد نقص‌های امنیتی موجود در نرم‌افزار فلش موجب شده که مایکروسافت اج تا سال 2020 به‌طور کامل پشتیبانی از فلش را کنار بگذارد.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، گوگل کروم در همین راستا فلش را به‌صورت پیش‌فرض در کروم 76 غیرفعال کرد تا به‌ این‌ ترتیب کاربران قبل از مرگ نهایی‌اش در سال 2020 از آن استفاده نکنند و هم‌اکنون مایکروسافت نیز اعلام کرده است که برنامه‌ای مشابه را روی مرورگر اج پیاده می‌کند.
 
البته پیش‌تر شرکت مایکروسافت پیش‌ از این نیز این اعلام کرده بود که به‌زودی از فلش پشتیبانی نخواهد کرد، اما تصمیم‌های دیگر این کمپانی برای تغییر اج از EdgeHTML به کرومیم، شبهاتی را درباره ادامه استفاده مایکروسافت از فلش به وجود آورده بود.

با این‌ حال مایکروسافت دوباره با صراحت اعلام کرد که از فلش استفاده و پشتیبانی نخواهد کرد.
 فلش در مرورگر اج مایکروسافت
 
کلین ویلیامز به‌عنوان مدیر برنامه مایکروسافت اج در این‌ باره اظهار کرد که: «در نسخه بعدی مایکروسافت اج (مبتنی بر کرومیوم)، عدم به‌کارگیری از فلش را در بازه زمانی مشابه با مرورگرهای کرومیوم دیگر را ادامه می‌دهیم. ابتدا فلش غیرفعال می‌شود و کاربر می‌بایست به‌صورت سایت به سایت نرم‌افزار فلش را از نو فعال کند. فلش تا پایان 2020 به‌صورت کامل از این مرورگر حذف خواهد شد.»
 
البته مسلم است که ادوبی از این تصمیم مایکروسافت شگفت زده نشده است و آینده‌ای را تصور می‌کند که در آن خبری از اخطارهای گوگل در رابطه با آسیب‌پذیری‌های فلش نیست. البته از آنجایی‌ که کروم قبلا این نرم‌افزار را طرد کرده بود پس این تصمیم مایکروسافت برای ادوبی چندان گران تمام نخواهد شد.
 
کد مطلب: 58026
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام