کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هک قدیمی آیفون، دستگاه‌های اندرویدی و ویندوزی را نیز در معرض خطر قرار داده است

8 مهر 1398 ساعت 10:29

ایتنا- هفته گذشته اخباری در رابطه با حمله‌ای «پایدار» به دستگاه‌های iOS در خبرگزاری‌ها منتشر شد و هم‌اکنون تحقیقات در این رابطه نشان داده‌اند که دست یکی از کارمندان دولتی چین در این رابطه در میان بوده است.


اخیرا اخباری در رابطه با حمله‌ای «پایدار» به دستگاه‌های iOS در خبرگزاری‌ها منتشر شد و هم‌اکنون تحقیقات در این رابطه نشان داده‌اند که دست یکی از کارمندان دولتی چین در این رابطه در میان بوده است.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، در حال حاضر به نظر می‌رسد که دستگاه‌های مبتنی بر اندروید و ویندوز نیز در معرض این هک قرارگرفته‌اند و دستگاه‌های شهروندان سین کیانگ چین با هدف نظارت بر شهروندان اقلیت اویغوری اصلی‌ترین هدف حملات یاد شده بودند.
این روزها گفتمان استقلال اویغوری بیش‌ از پیش فراگیر شده است و در نتیجه چین قصد دارد تا هرگونه شورش با این هدف را به‌شدت سرکوب کند.
 
از آنجایی‌ که دولت چین به سرکوب شهروندان شورشی علاقه خاصی دارد و سین کیانگ همیشه از اصلی‌ترین مراکز شورش بوده است پس می‌توان مقصر این حملات سایبری را به‌راحتی کشف کرد.
اطلاعات ارائه شده در فوربز حاکی از آن است که یک کمپین دوساله در طی دوران فعالیتش با حمله به دستگاه شهروندان مورد هدف مالکیت دستگاه را مشخص کرده است.
 
البته هکرهای شاغل در Project Zero کمپانی گوگل این حمله را تنها مختص دستگاه‌های iOS می‌دانند و مایکروسافت در این‌ باره می‌گوید: «Project Zero کمپانی گوگل در پشت بلاکی خود تأکید داشت که حملات شایع شده اخیر از آسیب‌پذیری منحصر به‌ فرد آیفون استفاده کرده است و آنها اطلاعات مشابهی را برای ما افشا نکرده‌اند.»

 
 
البته اپل در این رابطه هنوز اظهارنظر نکرده است و گوگل نیز در رابطه با مقصر این حملات مسکوت مانده است، اما این کمپانی به دلایل کاملاً مشخص آسیب‌پذیری دستگاه‌های اندرویدی و ویندوزی را نادیده گرفته و تنها به تحقیق درباره دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل iOS پرداخته است.
 
 همچنین iOS در میان بسیاری از کاربران به‌عنوان امن‌ترین سیستم‌ عامل جا افتاده است، اما در این مورد هکرهای یاد شده موفق بوده‌اند تا تمام این سطوح امنیتی را دور بزنند و به دستگاه شمار زیادی از شهروندان غیر اویغوری نیز وارد شده و اطلاعات موردنیاز خود را به دست بیاورند.
 


کد مطلب: 58024

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/58024/هک-قدیمی-آیفون-دستگاه-های-اندرویدی-ویندوزی-نیز-معرض-خطر-قرار-داده

ايتنا
  https://www.itna.ir