۰
plusresetminus
دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۴

نیمی از کل کامپیوترهای جهان از ویندوز 10 استفاده می‌کنند

ایتنا- ویندوز 10 بالاخره بعد از چهار سال تلاش روزافزون موفق شد تا بازار نیمی از سیستم عامل‌های دسکتاپ و لپ‌تاپ را از آن خود کند.
نیمی از کل کامپیوترهای جهان از ویندوز 10 استفاده می‌کنند
سیستم عامل ویندوز 10 بالاخره بعد از چهار سال تلاش روزافزون موفق شد تا بازار نیمی از سیستمعامل‌های دسکتاپ و لپ‌تاپ در جاهن را از آن خود کند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، آمار این ماه کمپانی Netmarketshare از سیستم عامل‌های دستگاه‌ها نشان داد که ویندوز 10 با رشدی 2.13 درصدی، هم‌اکنون 50 درصد بازار را به دست گرفته است.
علاوه بر این ویندوز 7 هم‌اکنون 30 درصد بازار را در اختیار دارد و با توجه به نزدیک شدن تاریخ بازنشستگی این سیستم عامل در ژانویه 2020 می‌توان انتظار داشت که شمار زیادی از افراد برای تعویض سیستم عامل خود و ارتقاء آن به نسخه جدید به زحمت می‌افتند.

البته نسخه‌های دیگر سیستم عامل اندروید هم کم‌کم جای خود را به نسخه‌های جدیدتر می‌دهند.

ویندوز XP با کاهشی 0.11 درصدی هم‌اکنون روی 1.57 درصد دستگاه‌ها فعال است و ویندوز 8.x نیز 4.83 درصد آنها را در اختیار دارد.
البته اگرچه به‌روزرسانی به ویندوز 10 برای برخی از کاربران ویندوز 8 هنوز رایگان است، اما استفاده از این سیستم در میان کاربران ریزشی نداشته است.
 ویندوز 10
 
در این میان اوضاع برای سیستم عامل مک چندان بد نبوده است، و همه نسخه‌های این سیستم عامل، رشد آرامی را در این ماه تجربه کرده‌اند.
نسخه‌های 10.14، 10.13، 10.12 و 10.11 این کمپانی به ترتیب با درصدهای 5.95، 1.72، 0.8 و 0.55 بازار را در اختیار داشته‌اند و سهم هرکدام در حدود 0.2 درصد افزایش داشته است.

علاوه بر این لینوکس با کاهشی 0.04  درصدی 1.26 درصد بازار را در دست دارد.
 
البته اگر بخواهیم دستگاه‌هایی مانند تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت‌ها را هم به این آمار اضافه کنیم، می‌بینیم که سیستم عامل اندروید با در اختیار داشتن 39.11 درصد از بازار به‌عنوان محبوب‌ترین سیستم عامل جهان شناخته می‌شود.

البته تاج‌ و تخت این سیستم عامل درخطر است و ویندوز با سهم 37.88 درصدی از بازار، درست پشت سر اندروید قرار گرفته است.
جایگاه سوم به iOS می‌رسد و سیستم عامل مک نیز در رده چهارم قرار دارد.
سپس لینوکس (0.76 درصد) در جایگاه پنجم واقع شده است.
 
همچنین سیستم عامل کروم فعلا با سهم 0.16 درصدی خود از بازار به‌عنوان یک رقیب نه‌چندان جدی شناخته می‌شود، و پس‌ از آن، سیستم عامل ویندوزفون با سهمی 0.04 درصدی قرار گرفته است.
 
کد مطلب: 58021
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام