کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

به زودی می‌توانید از استاندارد USB4 لذت ببرید

8 مهر 1398 ساعت 12:38

ایتنا- منابع آگاه می‌گویند که استاندارد USB4 به صورت کامل آماده شده است و احتمالاً از سال آینده روی سیستم‌های مختلف پیاده می‌شود و کاربران را مجذوب خود می‌کند.


در حال حاضر اکثر کامپیوترهای جدید و مد روز دارای درگاه‌های USB 3.1 یا USB-C هستند.
اما اخیراً منابع آگاه اعلام کردند  که استاندارد جدید USB، تحت عنوان USB4 آماده شده است و احتمالاً از سال آینده، کامپیوترهایی به بازار می‌آید که مجهز به این درگاه هستند.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اوبرگیزمو، یکی از این منابع آگاه، انجمن پیاده‌سازی USB موسوم به “USB-IF” است که در واقع منبع اصلی اطلاعات پیرامون درگاه‌های USB به حساب می‌آید.
این انجمن اعلام کرده که خصوصیات و طراحی فناوری USB4 در مرحله نهایی قرار دارد و احتمالاً به زودی در کامپیوترها و دستگاه‌های مختلف پیاده‌سازی و اجرا خواهد شد.
 
در صورتی که شما برای اولین بار نام USB4 را می‌شنوید، بهتر است بدانید که USB4 در واقع استاندارد جدیدی در زمینه پورت‌ها و قابلیت اتصال است که در آینده‌ای نزدیک در سیستم‌ها به چشم خواهد خورد و کاربران می‌توانند از سرعت شگفت‌انگیز آن برخوردار شوند.

یکی از مزایای استاندارد مورد بحث این است که فرم فاکتور (استاندارد ساخت) آن با USB-C مشابه است؛ یعنی ساختار و شکلی شبیه به هم دارند.

 

در واقع با استاندارد USB4، نیازی نیست که وقت اضافی هدر دهید و جهت مناسب پورت را برای اتصال به دستگاه پیدا کنید.

این استاندارد از سرعت 40 گیگابیت بر ثانیه به صورت دومسیره بهره می‌برد و به همین خاطر از دیدگاه متخصصان، چیزی کمتر از Thunderbolt 3 ندارد.
سرعت انتقال داده این استاندارد جدید با استاندارد Thunderbolt 3 برابری می‌کند و دو برابر USB 3.2 اعلام شده است.
البته دو استاندارد USB 3.2 و Thunderbolt 3 به ندرت در دستگاه‌ها و کامپیوترهای مختلف دیده می‌شود و اکثر سیستم‌ها با USB 3.1 کار می‌کند.

تاکنون هیچ صحبتی در مورد زمان دقیق ورود این استاندارد به بازار و استفاده از آن در سیستم‌های مختلف مطرح نشده است، ولی تحلیلگران پیش‎‌بینی کرده‌اند که احتمالاً در سال 2020، شاهد استقرار این استاندارد در سیستم‌های مختلف خواهیم بود.
 


کد مطلب: 58005

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/58005/زودی-می-توانید-استاندارد-usb4-لذت-ببرید

ايتنا
  https://www.itna.ir