کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اندروید 10 آمد!

13 شهريور 1398 ساعت 9:51

ایتنا - پس از چندماه انتظار گوگل بالاخره اندروید ۱۰ را منتشر کرد که امروز در  موبایل‌های این شرکت عرضه می‌شود.




سیستم عامل اندروید ۱۰ منتشر شده است و از امروز در موبایل‌های شرکت گوگل عرضه می‌شود. البته برخی ویژگی‌های آن هم اکنون فعال نیستند.

به گزارش ایتنا از مهر، در همین راستا گوگل قول داده با تعدادی از شرکت‌ها همکاری می‌کند تا ارتقا دستگاه‌ها به سیستم عامل اندروید ۱۰ در سال جاری انجام شود. این امر نشانه امیدوارکننده‌ای از ارائه سریع‌تر نسخه جدید اندروید در موبایل‌ها است.

علاوه بر ویژگی جدید کنترل دستگاه با حرکات دست که در اندروید ۱۰ عرضه می شود، قابلیت «Focus Mode» نیز برای غیرفعال کردن اپلیکیشن‌ها، کنترل راحت‌تر نوتیفیکیشن‌ها و حالت تیره در این نسخه وجود دارد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی های جدید اندروید برای بیشتر کاربران نامرئی است و «Project Mainline» نام دارد که به گوگل اجازه می‌دهد برخی وصله‌های امنیتی را به طور مستقیم از طریق «پلی استور» ارائه کند.

به این ترتیب برای عرضه وصله نیازی به انتظار برای تولید کنندگان موبایل‌ها و کریرهای مخابراتی نیست. در این وضعیت موبایل‌های مجهز به این سیستم عامل از «اندروید ۹ پای» که به اندروید ۱۰ ارتقا می یابند، از این ویژگی پشتیبانی نمی‌کنند.

البته تمام ویژگی های اندروید ۱۰ به طور کامل عرضه نمی‌شوند. ویژگی Focus Mode به طور آزمایشی عرضه می‌شود. یک ویژگی دیگر به نام Live Caption نیز به کاربران اجازه می‌دهد به طور واقعی به زیرنویس هر صوت یا ویدئویی در موبایل‌هایشان دسترسی یابند. اما متاسفانه این ویژگی در اواخر سال جاری عرضه می شود و برای مدتی فقط در گوشی های پیکسل وجود خواهد داشت.

به گفته گوگل تمام اپلیکیشن های این شرکت از حالت تیره یا Dark Mode پشتیبانی خواهند کرد اما زمان عرضه نسخه سازگار آنها به طور یکسان و همزمان با عرضه اندروید ۱۰ نخواهد بود. به عنوان مثال اپلیکیشن جیمیل هنوز در حال توسعه برای پشتیبانی از دارک مود است و تا یک ماه دیگر از آن پشتیبانی نخواهد کرد.

با این وجود، بیش از هر چیز، قابلیت جدید اندروید ۱۰ که بیشترین توجه را به خود جلب کرده سیستم جدید ناوبری حرکت در آن است که شباهت زیادی به آیفون دارد و اگر چه در زمان عرضه نسخه‌های آزمایشی اندروید ۱۰ چندین مرتبه کنار گذاشته شده بود، اما اکنون در نسخه نهایی به صورت ثابت عرضه شده و تغییر نخواهد کرد.


کد مطلب: 57991

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/57991/اندروید-10-آمد

ايتنا
  https://www.itna.ir