۰
plusresetminus
دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۲

ایلان ماسک: هوش مصنوعی انسان را بیکار خواهد کرد

ایتنا- ایلان ماسک اعلام کرد که در اینده هوش مصنوعی تمامی مشاغل را از بین خواهد برد و جوانان را به تحصیل در رشته‌های خاصی دعوت کرد.
ایلان ماسک: هوش مصنوعی انسان را بیکار خواهد کرد
ایلان ماسک اعلام کرده که در اینده هوش مصنوعی تمامی مشاغل را از بین خواهد برد و جوانان را به تحصیل در رشته‌های خاصی دعوت کرد.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet، ایلان ماسک یکی از اصلی‌ترین نابغه‌های فناوری است که این روزها نامش به دلیل نظرات اغراق امیزی که در رابطه با هوش‌های مصنوعی داده است به سر زبان ها افتاده است.
او به تازگی نظراتش را در رابطه با تاثیرهوش مصنوعی روی مشاغل اعلام کرده است.
 
ایلان ماسک به عنوان مدیر ارشد اجرایی تسلا در کنفرانس جهانی هوش مصنوعی شانگهای اعلام کرده است که: «هوش مصنوعی شغل‌ها را بدون هدف خواهد کرد. احتمالا اخرین شغلی که باقی می ماند نوشتن نرم افزار هوش مصنوعی است و پس از آن هم هوش‌های مصنوعی خودش نرم افزارهایش را خواهد نوشت.» ماسک پیشنهاد می کند که مردم در رشته‌هایی مانند مهندسی، فیزیک، هنر با آنهایی که با ارتباط مردم با یکدیگر سر و کار دارند تحصیل کنند.»
 ایلان ماسک
 
او در این باره همچنین گفت: «مردم اصولا از ارتباط با یکدیگر لذت می‌برند، پس اگر روی چیزی کار کنید که با مردم یا مهندسی سر و کار داشته باشد احتمالا رویکرد خوبی خواهد بود.»
 
هنوز بحث زیادی بر سر نحوه تاثیر فناوری هوش مصنوعی روی مشاغل انسانی وجود دارد و گزارشی نیز در این رابطه اعلام کرد که روبات‌ها تا سال 2030 خدود یک چهارم از شغل‌ها را در امریکا اشغال خواهند کرد.

همچنین این گزارش اعلام کرد که مشاغلی با وظایف شناختی و فیزیکی قابل پیش بینیاز همه آسیب‌پذیر‌تر هستند و در عین حال آنهایی که خلاقانه‌تر هستند یا به مهارت‌های احتماعی بین فردی نیازمند هستند از تصرف شدن توسط هوش مصنوعی بیشتر در امان هستند.
 
کد مطلب: 57979
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام