۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۴

کشف حفره امنیتی و حذف نرم‌افزار محبوب از بازار اندروید

ایتنا- محققان امنیتی کسپرسکی کشف کردند که نرم‌افزار CamScanner یک مشکل امنیتی بزرگ دارد و به همین دلیل نیز گوگل آن را از بازار پلی استور حذف کرده است.
کشف حفره امنیتی و حذف نرم‌افزار محبوب از بازار اندروید
محققان امنیتی شرکت به تازگی کسپرسکی کشف کردند که نرم‌افزار  CamScanner یک مشکل امنیتی بزرگ دارد و به همین دلیل نیز گوگل آن را از بازار پلی استور حذف کرده است.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی bgr، حتما بسیاری از شما با نرم‌افزار  CamScanner آشنایی دارید. این نرم‌افزار محبوب در حدود ده سال پیش آغاز به کار کرد و تاکنون 100 میلیون بار توسط کاربران دانلود شده است.
این نرم‌افزار، کاربری ساده‌ای دارد و می‌تواند مدارک اسکن شده را به‌راحتی به فایل PDF تبدیل کند.
 
با این‌ حال محققان امنیتی کسپرسکی در به‌روزرسانی‌های ماه ژوئن و جولای این نرم‌افزار مورد مشکوکی را کشف کردند که در به‌روزرسانی‌های ماه اوت دیده نشده بود.
این مورد مشکوک درواقع بدافزاری بود که شمار زیادی از کاربران را تحت تأثیر قرار داده بود.

بر اساس گزارش و اظهارات محققان کسپرسکی، این بدافزار ممکن است اقدام به نمایش تبلیغات بی‌مورد و ثبت‌نام کاربر در اشتراک‌های پولی کند. گوگل پس از کشف این موضوع نرم‌افزار CamScanner را از پلی استور پاک کرد و به همین دلیل بهتر است که شما هم این نرم‌افزار را از دستگاه اندرویدی خود سریعا پاک کنید.
 
 
نکته اصلی این کشف آن است که حتی نرم‌افزارهایی که برای سالیان سال امن بوده‌اند و استفاده از آنها خطری برای کاربر ایجاد نکرده است ممکن است به‌صورت ناگهانی ناامن شوند و به همین دلیل بهتر است به‌صرف تجربه درخشان یک نرم‌افزار به آن اعتماد نکرد.
حتی نرم‌افزارهای استورهای رسمی که شهرت خوبی داشته و میلیون‌ها نظر مثبت به آنها داده شده است می‌توانند در ظرف یک‌شب به یک بدافزار تبدیل شوند. هر نرم‌افزار تنها یک به‌روزرسانی تا این تغییر بزرگ فاصله دارد.
 
در واقع این مشکل از زمانی شروع شد که CamScanner از یک ماژول سوم شخص که دارای یک Trojan Dropper بود استفاده کرد.
به‌طور خلاصه، مشخص شد که این بدافزار کدهایی که از سایر ماژول‌های مخرب که به‌طور ناخواسته در دستگاه‌های کاربر بارگیری شده بود  را اجرا می‌کرد.
 
کد مطلب: 57976
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام