کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اسکریپت‌های مایکروسافت اج برای سایت‌های مختلف دردسرساز شده است

8 مهر 1398 ساعت 12:40

ایتنا- مرورگر کرومیوم اج مایکروسافت که در حال حاضر به‌صورت بتا برای عموم در دسترس است در زمان راه‌اندازی بیش از 130 درخواست را به 50 نقاط پایانی می‌رساند.


مرورگر کرومیوم اج مایکروسافت که در حال حاضر به‌صورت بتا برای عموم در دسترس است در زمان راه‌اندازی بیش از 130 درخواست را به 50 نقاط پایانی می‌رساند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، جاناتان سامپسون به‌عنوان مهندس سابق مایکروسافت شش مرورگر محبوب دنیا و ارتباطات پس‌زمینه آنها بعد از اولین استفاده توسط کاربران را بررسی کرده است و اطلاعات یاد شده از بررسی‌های او به دست آمده است.
 
بیشتر درخواست‌های اج به ویژگی‌های مختلف مایکروسافت شامل ویندوز ،لینکدین ،بینگ، اسکایپ ،ام اس ان ،ویژوال استودیو و اسمارت اسکرین داده شده است. داده‌های ارسال‌ شده به آدرس «activity.windows.com» شامل آدرس ایمیل به کار رفته به هنگام ورود به ویندوز 10 نیز می‌شود.

 مرورگر اج
 
سمپسون اظهار کرده است که آدرس Windows.com اطلاعات را از بخش تاریخچه فعالیت ویندوز (Windows Activity History) بازیابی می‌کند.
بر اساس اطلاعات مایکروسافت، این امر «کمک می‌کند که رد کارهایی که روی دستگاهتان انجام می‌دهید برای مثال سرویس‌هایی که استفاده می‌کنید، فایل‌هایی که باز می‌کنید و وب‌سایت‌هایی که به آنها وارد می‌شوید را داشته باشید. تاریخچه فعالیت شده به‌صورت محلی روی دستگاهتان ذخیره می‌شود و اگر با حساب کاربری مایکروسافت واردشده و مجوزهای موردنیاز را صادر کرده باشید، ویندوز تاریخچه فعالیتتان را به مایکروسافت ارسال می‌کند. مایکروسافت از اطلاعات تاریخچه فعالیت برای ارائه تجربه‌های شخصی‌سازی‌شده و پیشنهادهای مرتبط استفاده می‌کند.»
 
سامپسون ادامه می‌دهد که جمع‌آوری داده‌ها و ردیابی احتمالی مربوط به آگهی‌های آنلاین از طریق اسکریپت‌های جمع‌آوری‌شده از فیس‌بوک، ردیت، گوگل و سایر ویژگی‌ها بارگیری می‌شوند.
این تب همچنین اطلاعات دستگاه‌ها را به سرورهای دابل کلیک (گوگل) ارسال می‌کند.
 
میزان 130 درخواست ارسال اج در مقایسه با 26 درخواست فایرفاکس، 32 درخواست کروم، 23 درخواست بریو و 31 درخواست ارسال ویوالدی بسیار زیاد است.
تنها مرورگر اپرا درزمینهٔ شماره تماس‌های انجام‌شده به مایکروسافت نزدیک شده و 19 درخواست آن تنها به Yandex.ru ارسال می‌شود.
 


کد مطلب: 57968

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/57968/اسکریپت-های-مایکروسافت-اج-سایت-های-مختلف-دردسرساز-شده

ايتنا
  https://www.itna.ir