۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۹

حذف دکمه «بازگشت» در نسخه جدید اندروید

ایتنا - پیش‌بینی می‌شود اندروید ۱۰ از موبایل‌های تاشو نیز پشتیبانی کند و به این ترتیب انتقال از نمایشگر بزرگ به کوچک (وبالعکس) به طور نامحسوس و روان‌تر انجام می‌شود.
حذف دکمه «بازگشت» در نسخه جدید اندروید

به تازگی برخی ویژگی‌های اندروید ۱۰ فاش شده‌اند و به نظر می‌رسد در این سیستم عامل دکمه بازگشت حذف شده و حالت تیره به آن اضافه شده است.

به گزارش ایتنا از مهر،  آخرین نسخه اندروید یکی از بزرگترین آپدیت‌های سیستم عامل موبایل گوگل در ۱۱ سال اخیر به حساب می‌آید. این آپدیت که در اصل به نام اندروید Q نامیده شده، دارای ویژگی‌های نوینی است. برای نخستین بار از زمان انتشار اندروید در ۲۰۰۸ میلادی دیگر سیستم عامل موبایل گوگل با الهام از نوعی شیرینی یا دسر نامگذاری نمی شود. این نسخه « اندروید ۱۰» نام گرفته است.
هدف از ارائه این آپدیت آن است که کاربران راحت‌تر بتوانند این نسخه از اندروید را استفاده کنند.

گوگل در یک پست وبلاگی درباره این تغییرات می‌نویسد: همزمان با ساخت اندروید باید توجه داشته باشیم که برند ما تا حد ممکن قابل دسترسی و در برگیرنده باشد.
گوگل حتی لوگوی اندروید جدید را تغییر داده و آن را مدرن‌تر کرده است. رنگ لوگو نیز از سبز به سیاه تغییر یافته تا افراد دارای اختلال بینایی بهتر بتوانند آن را ببینند.
همچنین در تلاش برای حفاظت از اطلاعات کاربران، در اندروید ۱۰ تمام اپلیکیشن‌ها هنگام دسترسی به اطلاعات کاربران مانند موقعیت مکانی، باید از آنها اجازه بگیرند.

منوهای Privacy و Location نیز در جای قبلی خود در منو تنظیمات قرار می گیرند. علاوه بر این موارد، قابلیت‌های رمزگذاری ارتقا می‌یابد و پشتیبانی از استاندارد TLS.۱۳ به صورت پیش فرض در این نسخه عرضه می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود اندروید ۱۰ از موبایل‌های تاشو نیز پشتیبانی کند و به این ترتیب انتقال از نمایشگر بزرگ به کوچک (وبالعکس) به طور نامحسوس و روان‌تر انجام می‌شود.

سامسونگ و هواوی تصمیم دارند در سال جاری موبایل های تاشو عرضه کنند. تاریخ عرضه این دستگاه‌ها به دلیل مشکلاتی در مکانیسم تاشدن آنها به تاخیر افتاده است. اما به نظر می‌رسد تاخیرهای مذکور  به این شرکت‌ها اجازه می‌دهد دستگاه‌هایشان را با سیستم عامل ارتقا یافته عرضه کنند.
یکی از آپدیت‌های پرطرفدار اندروید ۱۰ معرفی حالت تیره است. کاربران می‌توانند از منو تنظیمات سریع این حالت را خاموش و روشن کنند.

اما بدون شک بزرگ‌ترین تغییر در اندروید ۱۰ به حذف دکمه بازگشت مربوط است. علاوه بر دکمه‌های خانه و اپلیکیشن‌ها در انتهای صفحه دکمه بازگشت از آغاز معرفی اندروید تاکنون وجود داشته است.

به جای دکمه بازگشت از یک روش جهت یابی مبتنی بر حرکات دست استفاده می شود. در این روش کاربر با توجه به تنظیمات صفحه را به سمت چپ یا راست می‌کشد تا به صفحه عقب‌تر بازگردد.
البته گوگل به طور رسمی درباره گمانه‌زنی‌ها یا شایعات پاسخی نمی‌دهد اما آپدیت‌های اندروید نشان می‌دهند این سیستم عامل در موبایل های سری پیکسل نیز استفاده می شود.
کد مطلب: 57964
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام