۰
plusresetminus
شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۴
آزمایش‌ها نشان دادند:

نسل سوم پردازنده‌های ای‌ام‌دی ضعیف است

ایتنا- بنچمارک‌های افشا شده نشان می‌دهد که نسل سوم پردازنده‌های پیشرفته ای ام دی از نسخه‌های قبلی‌شان ضعیف تر هستند.
نسل سوم پردازنده‌های ای‌ام‌دی ضعیف است
بنچمارک‌های افشا شده نشان می‌دهد که نسل سوم پردازنده‌های پیشرفته ای ام دی از نسخه‌های قبلی‌شان ضعیف‌تر هستند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب سایت خبری تحلیلی theinquirer، بنچمارک‌های افشا شده در کیگ بنچ 4 نشام می‌دهد که سرعت کلاک فرکانس توربو پردازنده جدید کمپانی ای ام دی به نام AMD Sharkstooth که احتمالا نسل سوم پردازنده‌های Threadripper این کمپانی است به ترتیب 2.2 و 4.17 گیگاهرتز است.
 
این سرعت‌های اعلام شده در این بنچ مارک برای یک پردازنده بسیار مناسب است، اما بنچمارک‌هایی که پیش از این برای AMD Sharkstooth افشا شد نشان می‌داد که این تراشه 32 هسته‌ای و 65 رشته‌ای با سرعت کلاک پایه 3.6 گیگاهرتزی به بازار عرضه خواهد شد.
 
 
علاوه بر این، اگرچه عملکرد تک هسته‌ای این تراشه در هر دو بنچمارک یکسان است، اما تفاوت آشکاری در نتایج چند هسته‌ای دیده می‌شود.

در بنچمارک اولیه AMD Sharkstooth با سرعت کلاک 3.6 گیگاهرتز این تراشه توانست به امتیاز 94772 برسد، اما آزمون جدیدتر با سرعت کلاک 2.1 نشان داد که امتیاز این هسته تنها 68576 است.
 
مشاهده چنین تغییر ناگهانی در دو بنچمارک متفاوت از یک تراشه اندکی تعجب برانگیز است، اما جالب است بدانید که هر دو تست Sharkstooth روی مادربردهای متفاوت و مقادیر حافظه متفاوتی انجام شده است.

علاوه بر این احتمالا سیستم خنک کننده در یک آزمون نسبت به آزمون دیگر متفاوت بوده است و همین تفاوت میزان دما روی امتیاز متفاوت بنچمارک این تراشه تاثیرگذار بوده است.
 
البته اطلاعات ما در این رابطه کافی نیست و مسلما ای ام دی نسل جدید تراشه‌های Threadripper را با قدرت بیشتری نسبت به نسل فعلی آن عرضه خواهد کرد.
همچنین باید به یاد داشت که سرعت کلاک تنها عامل تعیین کننده در عملکرد یک پردازنده نیست و معیارهای دیگری مانند دستور به ازای یک چرخه (IPC) نیز بسیار مهم است.
 
علاوه بر این امیدواریم که معماری Zen 2 این تراشه بتواند IPC بیشتری را نسبت به نسخه‌های قبلی ارائه بدهد.
 
کد مطلب: 57936
برچسب ها: پردازنده
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام