کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مهندس سابق گوگل متهم به جاسوسی اطلاعات شد

www.cnet.com , 11 شهريور 1398 ساعت 15:48

ایتنا - به گفته دادستان‌های فدرال آنتونی لواندوفسکی به‌عنوان یکی از مهندسان سابق گوگل به 33 فقره سرقت و تلاش برای سرقت اسرار تجاری این از غول جستجو متهم شده ست. این اقدامات زمانی انجام شده است که او برای ساخت خودروهای بدون راننده اوبر قصد ترک گوگل را داشت.


یکی از مهندسان سابق گوگل به نام آنتونی لواندوفسکی به دزدی اطلاعات خودروهای بدون راننده این شرکت متهم شده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  cnet، به گفته دادستان‌های فدرال آنتونی لواندوفسکی به‌عنوان یکی از مهندسان سابق گوگل به 33 فقره سرقت و تلاش برای سرقت اسرار تجاری این از غول جستجو متهم شده ست. این اقدامات زمانی انجام شده است که او برای ساخت خودروهای بدون راننده اوبر قصد ترک گوگل را داشت.
 
این اتهام به کار لواندوفسکی با کمپانی ساخت خودروهای بدون راننده اوتو که توسط این مهندس بنیان‌گذاری شده و در سال 2016 توسط اوبر خریداری‌شده بود برمی‌گردد. گوگل مدعی شده است که لواندوفسکی 14000 فایل بسیار محرمانه در رابطه با تحقیقات مرتبط با فناوری بدون راننده را دانلود کرده و آن‌ها را به کمپانی اوتو منتقل کرده است. درصورتی‌که این اتهام درست باشد و لواندوفسکی محکوم شناخته شود مجازات او حداقل 10 سال زندان و پرداخت 250 هزار دلار جریمه خواهد بود. لواندوفسکی تمامی این اتهامات را در حضور وکلای خود رد کرده است.
 

 
 
این اتهام جدیدترین درگیری در دعوا قضایی اوبر و بازوی خودروی بدون راننده گوگل به نام وایمو است که از دو سال قبل تاکنون ادامه داشته است. این پرونده که سال گذشته در سانفرانسیسکو دادرسی شد ، نگاهی نادر از فضای پرمخاطره شرکت‌های بزرگ فناوری ارائه داد که معمولاً سعی می‌کنند کارهای داخلی خود را از دید عمومی محافظت کنند. اما این دو شرکت به‌صورت غیرمنتظره‌ای تنها چند روز بعد از آغاز فرایند دادرسی با یکدیگر تسویه‌حساب کرده و 0.34 درصد از سهام اوبر به وایمو تعلق گرفت.
 
سخنگوی وایمو بیانیه‌ای اظهار کرد که:« ما همیشه اعتقاد داشته‌ایم که رقابت باید با نوآوری همراه شود  و ما از عملکرد دادستان ایالات‌متحده و FBI در این مورد قدردانی می‌کنیم.» همچنین سخنگوی اوبر بدون اشاره مستقیم به اتهامات در بیانیه‌ای اعلام کرد که:« ما در طول تحقیقات دولت با آن‌ها همکاری کرده‌ایم و این کار را ادامه خواهیم داد.»
 


کد مطلب: 57932

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/57932/مهندس-سابق-گوگل-متهم-جاسوسی-اطلاعات

ايتنا
  https://www.itna.ir