۰
plusresetminus
شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۲

همکاری ال‌جی، پاناسونیک و ویزیو برای ارائه قابلیت پخش جدید

ایتنا- گروه صنایع UHD Alliance به‌تازگی از قابلیتی به نام حالت فیلم‌ساز پرده‌برداری کردند. این قابلیت بر اساس ادعاهای کمپانی‌هایی نظیر ال‌جی، ویزیو و پاناسونیک اطمینان حاصل می‌کند و فیلم‌ها و شوهای تلویزیونی به صورتی که از پیش تعیین شده است دیده می‌شوند.
همکاری ال‌جی، پاناسونیک و ویزیو برای ارائه قابلیت پخش جدید
گروه صنایع UHD Alliance به‌تازگی از قابلیتی به نام حالت فیلم‌ساز پرده‌برداری کردند.
این قابلیت بر اساس ادعاهای کمپانی‌هایی نظیر ال‌جی، ویزیو و پاناسونیک اطمینان حاصل می‌کند و فیلم‌ها و شوهای تلویزیونی به صورتی که از پیش تعیین شده است دیده می‌شوند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، این امر به معنای ارائه ویژگی‌هایی نظیر غیرفعال‌سازی خودکار فناوری motion smoothing و اطمینان از ارائه رنگ، نسبت ابعاد و فریم ریت درست است.

تاکنون انجام این تنظیمات به‌صورت دستی و بر عهده خود کاربر بود. با این‌ حال حالت فیلم‌ساز به‌صورت خودکار از طریق متادیتا موجود در یک دیسک یا استریم تنظیم می‌شود و همچنین می‌توان با فشار دکمه‌ای جداگانه در کنترل تلویزیون آن را فعال کرد.
 
ویریو در بیانیه‌ای اظهار داشته است که این قابلیت برای تلویزیون‌های 2020 در دسترس خواهد بود، اما خبری از تولیدکنندگان دیگر برای پیوستن به این گروه نیست.

البته شرکت نت فلیکس در سال گذشته قابلیتی مشابه به نام حالت کالیبراته را برای کاربران خود ارائه کرد، اما پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که مخاطبان قابلیت فیلم‌ساز بسیار بیشتر خواهد بود.
همچنین نام این ویژگی و تنظیمات آن روی تمامی برندهای تلویزیون یکسان خواهد بود.  
 
تاکنون کارگردانانی نظیر ریان جانسون، جی جی ابرامز، کریستوفر نولان، رایان کوگلر و مارتین اسکورسیزی حمایت خود را از این طرح نشان داده‌اند.
جانسون در این رابطه اعلام کرد که: «چیزی که باعث تمایز حالت فیلم‌ساز می‌شود، خلوص آن و بیان تمیز چیزی است که فیلم از ابتدا برای شبیه بودن به آن ساخته شده است.»
 
کد مطلب: 57929
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام