کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بی‌بی‌سی بلندگوی هوشمند می‌سازد

سايت خبری ايتنا , 13 شهريور 1398 ساعت 14:30

ایتنا - بلندگوهای هوشمند این روزها روزبه‌روز محبوب‌تر می‌شوند اما مشکل درک لهجه‌های مختلف از جانب دستیارهای هوشمند هنوز از اصلی‌ترین نقص‌های این بلندگوها است. این امر در بریتانیا جلوه بیشتری دارد زیرا برخلاف جغرافیای کوچک خود لهجه‌های متعددی در آن وجود دارند.


بی‌بی‌سی به دنبال ساخت دستیار هوشمند جدیدی است که می‌تواند لهجه‌های مختلف بریتانیایی‌ها را به‌راحتی درک کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، بلندگوهای هوشمند این روزها روزبه‌روز محبوب‌تر می‌شوند اما مشکل درک لهجه‌های مختلف از جانب دستیارهای هوشمند هنوز از اصلی‌ترین نقص‌های این بلندگوها است. این امر در بریتانیا جلوه بیشتری دارد زیرا برخلاف جغرافیای کوچک خود لهجه‌های متعددی در آن وجود دارند.
 
بااین‌حال بی‌بی‌سی تصمیم دارد تا با عرضه دستیار هوشمند جدید خود این مشکل را برطرف کند. گزارش‌ها حاکی از آن است که دستیار هوشمند بی‌بی‌سی قادر خواهد بود که لهجه‌های محلی بریتانیا را درک کند. این دستیار هوشمند که «بیب» نام دارد مانند آمازون اکو یا گوگل هوم با سخت‌افزار ویژه‌ای عرضه نخواهد شد بلکه به‌عنوان قابلیتی اضافی برای وب‌سایت بی‌بی‌سی و نرم‌افزار iPlayer ارائه می‌شود. این دستیار همچنین می‌تواند میزبان بلندگوهای هوشمند تولیدکنندگان سخت‌افزار نیز باشد.
 

 
 
کمپانی بی‌بی‌سی برای آموزش این دستیار هوشمند از کارمندان خود در سراسر بریتانیا خواسته است که این نرم‌افزار را تست کنند. همچنین این کمپانی اظهار کرده است که به اصلی‌ترین نگرانی‌های کاربران در رابطه با دستیارهای هوشمند یعنی امنیت و تبلیغات هدف پاسخ داده است. سخنگوی بی‌بی‌سی در این رابطه می‌گوید:« مردم بی‌بی‌سی را می‌شناسند و به آن اعتماد دارند پس این کمپانی از نقش خود به‌عنوان مبتکر خدمات عمومی در فناوری استفاده می‌کند تا به همگان – و نه فقط نخبگان فناوری- اطمینان دهد که می‌توانند از این روش جدید از دسترسی به محتوا و تجارت جدید بهره ببرند.»
 
جالب است بدانید که گزارش‌ها حاکی از آن هستند که بازار دستیارهای هوشمند در بریتانیا بسیار داغ است و حدود 20 درصد از خانواده‌های بریتانیایی در خانه خود از چنین دستگاه‌هایی استفاده می‌کنند. بااین‌حال ارتباط میان بی‌بی‌سی و تولیدکنندگان بلندگوهای هوشمند چندان خوب پیش نمی‌رود. بی‌بی‌سی نیاز دارد که کاربران در هنگام دسترسی به محتوایی نظیر استریم رادیو روی دستگاه‌های سوم شخص به‌حساب کاربری خود وارد شوند تا این کمپانی بتواند اطلاعاتی را در رابطه با عادات گوش دادن آن‌ها جمع‌آوری کند. بااین‌حال این قابلیت توسط نرم‌افزار TuneIn الکسا پشتیبانی نمی‌شود و همین امر باعث شد تا بی‌بی‌سی محتوای رادیویی خود را در سال گذشته از این نرم‌افزار جدا کند.
 


کد مطلب: 57927

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/57927/بی-بی-سی-بلندگوی-هوشمند-می-سازد

ايتنا
  https://www.itna.ir