کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بایدو در بازار بلندگوی هوشمند از گوگل سبقت گرفت

www.theinquirer.net , 11 شهريور 1398 ساعت 12:34

ایتنا- گوگل جایگاه دوم در بازار بلندگوهای هوشمند را به کمپانی چینی به نام بایدو باخته است و دلیل اصلی این اتفاق پشتیبانی چینی‌ها از محصولات این کمپانی بوده است.


شرکت گوگل جایگاه دوم در بازار بلندگوهای هوشمند را به کمپانی چینی به نام بایدو باخته است و دلیل اصلی این اتفاق پشتیبانی چینی‌ها از محصولات این کمپانی بوده است.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، گزارش‌ها حاکی از آن هستند که در حالی‌ که آمازون با عرضه 6.6 میلیون بلندگوی هوشمند در سه‌ماهه اخیر به‌عنوان برترین تولیدکننده این بازار شناخته می‌شود، اما کمپانی بایدو توانسته است با عرضه 4.5 میلیون دستگاه گوگل را به رده سوم منتقل کند.
 
سهم بازار بایدو با رشد 3700 درصدی سالانه بسیار چشم‌گیر است و البته باید توجه داشت که این کمپانی محصولات خود را تنها در کشور چین به فروش می‌رساند و این درصد موفقیت تنها از یک کشور حاصل شده است.
آمار و ارقام نشان می‌دهند که بازار بلندگوهای هوشمند در چین برخلاف افت ناچیز خود در سه‌ماهه گذشته به‌صورت سالانه دو برابر شده است.

 
 
البته تحلیلگران بر این باورند که تغییر برند بلندگوهای هوشمند گوگل به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از پروژه جدید "گوگل نست" یکی از دلایل اصلی کاهش سرعت رشد گوگل در این بازار بوده است.
این کمپانی در گذشته سریع‌ترین نرخ رشد را تجربه کرده بود و حتی در برخی روزها توانسته بود از الکسای آمازون هم پیشی بگیرد، اما به نظر می‌رسد تغییر برند محصولات خانگی گوگل به نست برای کاربران قابل‌هضم نبوده است.
 
علاوه بر این لغو برنامه "Works with Nest" که موجب از بین رفتن برخی از همگام‌سازی‌های محصولات نست با دستگاه‌های سوم شخص می‌شد، موجب این نارضایتی شده است.
علاوه بر این، دستگاه گوگل هوم مینی در حال حاضر ازنظر کاربران قدیمی‌ شده است و این در حالی است که سایر رقبا مانند آمازون دستگاه‌های خود را مرتبا به‌روزرسانی می‌کنند.
البته این انتقاد ممکن است با عرضه دستگاه جدیدی به همراه گوگل پیکسل 4 در ماه آینده پاسخ داده شود.
 


کد مطلب: 57926

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/57926/بایدو-بازار-بلندگوی-هوشمند-گوگل-سبقت-گرفت

ايتنا
  https://www.itna.ir