کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حملات باج‌افزاری بنگاه‌های دولتی آمریکا را فلج کرده است

سايت خبری ايتنا , 10 شهريور 1398 ساعت 13:58

ایتنا - حملات باج افزارها به دولت‌های محلی مشکل بسیار بزرگی است و در همین راستا دولت تگزاس افشا کرده است که 23 نهاد دولتی در صبح شانزدهم ماه اوت مورد عمله بازافزار ویزه ای قرار گرفته‌اند. به گفته وزارت اطلاعات آمریکا بسیاری از این نهادها «دولت‌های محلی کوچک‌تر» بودند و خوشبختانه سیستم‌های شبکه‌های تگزاس در این حمله آسیبی ندیده است.


دولت تگزاس به تازگی اعلام کرده است که 23 نهاد دولتی در یک حمله باج افزاری به دولت محلی این ایالت خسارت های شدیدی دیده اند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، حملات باج‌افزارها به دولت‌های محلی مشکل بسیار بزرگی است و در همین راستا دولت تگزاس افشا کرده است که 23 نهاد دولتی در صبح شانزدهم ماه اوت مورد عمله بازافزار ویزه‌ای قرار گرفته‌اند.
به گفته  وزارت اطلاعات آمریکا بسیاری از این نهادها «دولت های محلی کوچک‌تر» بودند و خوشبختانه سیستم‌های شبکه‌های تگزاس در این حمله آسیبی ندیده است.
 
تیم‌های امنیتی نتوانستند مقصر اصلی این حملات را کشف کنند، اما شواهدی که تا امروز به دست آمده است نشان می‌دهد که «یک عامل تهدید» به صورت همزمان به تمامی این نهادها حمله کرده است.
 

حمله باج افزارها

حملات باج‌افزاری معمولا از طریق سازمان‌های مجرمانه با هدف ایجاد سود سریع انجام می‌شود، اما مواردی از ردپای دولت‌های متخاصم نیز در چنین حملاتی دیده شده است.
دولت‌های شهری معمولا به دلیل نداشتن منابع کافی برای جلوگیری از این تهدیدها اصلی ترین هدف آنها خواهند بود.
 
میزان اهمیت این حمله از جانب دولت‌ها بالا در نظر گرفته شده است و به همین دلیل دولت محلی تگزاس در این مورد علاوه بر پشتیبانی چند سازمان ایالتی از حمایت وزارت امنیت ملی، اف.بی.آی، FEMA و دیگر شرکای امنیتی فدرالی نیز برخوردار شده است.
 
هنوز مشخص نیست که مقامات دولتی چگونه به این حمله پاسخ خواهند داد، اما این پاسخ‌دهی حتمی است.

در بسیاری از موارد حملات باج‌افزاری از نقص‌های قدیمی با کارمندانی استفاده می‌کنند که از خطرات حملات فیشینگ آگاهی ندارند. در چنین مواقعی است که دست کم گرفتن اهمیت شبکه‌های دولت مدرن و آموزش کارکنان موجب بروز چنین خسارت‌هایی می‌شود.
 


کد مطلب: 57890

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/57890/حملات-باج-افزاری-بنگاه-های-دولتی-آمریکا-فلج-کرده

ايتنا
  https://www.itna.ir