۰
plusresetminus
جمعه ۸ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۱

خودروی ایلان ماسک یک دور به دور خورشید چرخید

ایتنا - در تاریخ 6 فوریه سال 2018 میلادی تسلا برای اولین بار در اقدامی جالب و نمادین خودروی رودستر خود را به همراه نمادی از استارمن (یکی از شخصیت های اصلی فیلمی آمریکایی به همین نام) با استفاده از موشک فالکون هوی فالکون هوی (Falcon Heavy) به فضا فرستاد.
خودروی ایلان ماسک یک دور به دور خورشید چرخید
خودروی تسلا رودستر به همراه تنها سرنشین نمادین خود یعنی استارمن اولین چرخش خود به دور خورشید را کامل کرده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، در تاریخ 6 فوریه سال 2018 میلادی تسلا برای اولین بار در اقدامی جالب و نمادین خودروی رودستر خود را به همراه نمادی از استارمن (یکی از شخصیت های اصلی فیلمی آمریکایی به همین نام) با استفاده از موشک فالکون هوی فالکون هوی (Falcon Heavy) به فضا فرستاد.
 
 این خودروی فضاپیما این روزها شهرت زیادی کسب کرده و موفق شده است اولین چرخش خود به دور خورشید را با موفقیت به انجام برساند. رودستر تسلا که هم اکنون به یکی از قمرهای مصنوعی خورشید تبدیل شده است با طی کردن مسافتی 762 میلیون مایلی در حال حاضر یک بار به دور خورشید چرخیده است.
 
 
 
مشاهده رودستر در اسمان شب فعلا برای انسان ها ممکن نیست چون زمین در حال حاضر در جهت مخالف خورشید قرار گرفته است و این خودرو تا تاریخ 5 نوامبر سال 2020 به زمین نزدیک نخواهد شد اما در آن زمان به فاصله 32.2 میلیون مایلی زمین میرسد. البته رودستر تا آن زمان به مریخ نزدیک تر خواهد بود و در تاریخ 7 اکتبر 2020 تنها 4.6 میلیون مایل با مریخ فاصله خواهد داشت و پس از آن استارمن بسیار تنها خواهد ماند و تا سال 2047 به زمین نزدیک نخواهد شد.
 
با این حال تمامی این فرضیه ها در صورتی درست است که انسان نتواند تا ان تاریخ به مریخ سفر کند زیرا کمپانی اسپیس اکس این روزها در تلاش است تا اولین سفر انسان به مریخ را در سال 2030 ممکن کنند. به این ترتیب ممکن است سفر به فضا برای انسان تا آن زمان که استارمن دوباره سیاره خانگی اش را ملاقات کند، بسیار عادی شده باشد.
 
کد مطلب: 57889
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام