۰
plusresetminus
سه شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۴

Baidu دومین فروشنده اسپیکرهای هوشمند در جهان

ایتنا -موتور جستجوی بزرگ چینی‌ها (Baidu) توانسته به دومین شرکت تأمین کننده اسپیکرهای هوشمند در دنیا تبدیل شود.
Baidu دومین فروشنده اسپیکرهای هوشمند در جهان


این شرکت با کنار زدن گوگل به 17.3 درصد از سهم بازار جهانی دست پیدا کرده و در سه ماهه دوم سال 2019 چهار و نیم میلیون اسپیکر هوشمند فروخته است. این اعداد و ارقام به رشد سالانه چشمگیر 3700 درصدی فروش اسپیکرهای هوشمند بایدو اشاره دارد.

در این آمارها که به گزارش شرکت تحقیقاتی Canalys منتشر شده، آمازون همچنان با در اختیار داشتن 25 درصد سهم بازار و فروش 6.6 میلیون دستگاه در جایگاه نخست تأمین کنندگان اسپیکرهای هوشمند قرار دارد.
اسپیکرهای هوش مصنوعی بایدو روی پلتفرمی به نام DuerOS کار می‌کنند. این شرکت از ابتدا تلاش خود را روی تولید محصولات با کیفیت گذاشت و با همکاری شرکت طراحی Teenage Engineering اسپیکر Raven H را روانه بازار کرد. اما این محصول با اقبال چندانی مواجه نشد و فروش اندکی داشت.

به همین خاطر این شرکت اخیرا به فروش اسپیکرهای ارزانتر روی آورده که Xiaodu با قیمت حدود 12 دلار از آن جمله هستند. Canalys گزارش کرده که با این استراتژی، شرکت چینی توانسته علی‌بابا را هم در این زمینه کنار بزند و از این شرکت بزرگ هموطنش نیز پیشی بگیرد.

البته توجه به این نکته هم لازم است که بایدو و گوگل در واقع رقبای مستقیم نیستند و اسپیکر هوشمند بایدو به صورت محلی و در چین به فروش می‌رسد. در حالی که گوگل اسپیکرهای هوشمندش را همه جای دنیا به جز چین می‌فروشد.

با این حال رشد انفجاری بایدو طی سال گذشته ابعاد و ساز و کار اکوسیستم هوش مصنوعی چینی را نشان می‌دهد. سال گذشته مدیر این شرکت «رابین لی» اعلام کرده بود که بایدو هیچگونه نگرانی از بابت ورود مجدد گوگل به بازار این کشور نخواهد داشت.
 
کد مطلب: 57877
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام