۰
plusresetminus
دوشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۵

پیام‌رسان‌های بومی 20 میلیون کاربر دارند

ایتنا - ​​​​​​​بیش از ۵۴۰۰ روستای جدید در دو سال اخیر به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند و تعداد روستاهای دارای دسترسی به محتوای داخلی شبکه ملی به بیش از ۳۷ هزار روستا رسیده است.
پیام‌رسان‌های بومی 20 میلیون کاربر دارند

مهم‌ترین محورهای عملکرد دولت دوازدهم به مناسبت هفته‌ی دولت اعلام شد. بر اساس این آمار، پیشرفت‏‌های لایه زیرساخت شبکه ملی اطلاعات حاکی از آن است که لایه زیرساخت شبکه ملی اطلاعات مطابق سند تبیین الزامات مصوب آذرماه ۱۳۹۵ شورای عالی فضای مجازی، ۸۰ درصد تحقق یافته است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، همچنین بنا بر این آمار، دولت در تولید ۷۰ درصد تجهیزات مورد نیاز شبکه ثابت کشور و ۳۰ درصد تجهیزات موردنیاز شبکه سیار به خودکفایی رسیده است و تجهیزات و سامانه‌‏های امنیتی مورد نیاز شبکه ملی اطلاعات هم تماما به صورت داخلی انجام می‌شود و خودکفایی در این زمینه ۱۰۰ درصد است.

در این مدت، بیش از ۵۴۰۰ روستای جدید به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند و تعداد روستاهای دارای دسترسی به محتوای داخلی شبکه ملی به ۳۷ هزار و ۴۷ روستا افزایش یافته است. همچنین بیش از ۸۷ درصد مدارس شهرها و روستاهای بالای ۲۰ خانوار به خصوص مناطق محروم به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند و با وزارت آموزش و پرورش برای هوشمندسازی مدارس و اجرای ماده ۶۷ قانون برنامه ششم توسعه تفاهم‏نامه اقدام مشترک امضا شده است.

در زمینه‌ی پیشرفت‏‌های لایه‌‏های خدمات (دولت الکترونیکی) و محتوای شبکه ملی اطلاعات نیز با انجام بیش از ۴۵۰ میلیون استعلام در بستر مرکز ملی تبادل اطلاعات که رشد قابل ملاحظه‏‌ای نسبت به سال گذشته داشته است، مراجعه حضوری مردم به ادارات دولتی، ده‏‌ها میلیون کاهش یافته است.

شکل‌گیری خدمات پرکاربرد بومی بر بستر شبکه ملی اطلاعات نظیر محتوای کودک، نقشه، مسیریاب و موتور جست‌وجو، با هدف انجام حمایت‌های تحقیقاتی و ارائه تسهیلات جهت توسعه محتوای بومی اتفاق افتاده است. همچنین طراحی و حمایت از تولید سیستم‏ عامل اندروید بومی و تلفن‏‌همراه ایرانی به منظور مقابله با تهدیدات و استقلال از تحریم‏‌های گوگل صورت گرفته است.

افزایش کاربران پیام‌رسان‌های بومی به 20 میلیون
طبق این آمار، ترافیک VOD در دو سال اخیر، ۳۰۰ درصد رشد یافته و تماشای تلوزیون اینترنتی بر بستر شبکه ملی اطلاعات نیز ۱۰۰ درصد رشد داشته است. هم‌چنین تعداد کاربران پیام‏رسان‏‌های بومی به بیش از ۲۰ میلیون کاربر افزایش یافته است و تعداد اپلیکیشن‏‌های بومی تلفن همراه به بیش از ۲۵۰ هزار عدد رسیده که حاکی از افزایش دو برابری در این زمینه است.

یکی دیگر از اقداماتی که در راستای حقوق شهروندی، شفافیت و پاسخ‏گویی در دولت دوازدهم صورت گرفته، مشتری مداری و حمایت از حقوق مردم با طراحی و توسعه سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات ۱۹۵ مبتنی بر مکان نمای جغرافیایی است که زمان پاسخ‏گویی را از ۹ روز به هفت روز کاهش داده است.
همچنین جهت حمایت از حقوق مصرف‌کننده و کنترل کیفیت خدمات با بهره‌برداری آزمایشی سامانه اندازه‌گیری کیفیت خدمت (QoS) و کیفیت تجربه ( QoE)اینترنت کشور، ابزارهای نظارتی توسعه یافته است.
کد مطلب: 57867
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام