۰
plusresetminus
شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۳

امنیت کاربران اپل سیری در معرض جاسوسی

ایتنا - پیمانکاران طرف قرارداد با شرکت اپل هر روز به هزار فایل صوتی ضبط شده که مربوط به کاربران دستیار صوتی سیری است، گوش داده و حریم شخصی افراد را نقض می‌کنند.
امنیت کاربران اپل سیری در معرض جاسوسی

پیش از این مشخص شده بود که برخی شرکت‌های بزرگ فناوری که دستیارهای صوتی هوشمند برای دریافت و اجرای فرامین صوتی کاربران عرضه کرده‌اند، از افراد جاسوسی کرده و به صدای مشتریان خود گوش می دهند؛ بدون آنکه رضایت آنها را جلب کنند. حال مشخص شده اپل نیز که مدعی احترام به حریم شخصی کاربران است، در این زمینه شرایط بهتری نسبت به رقبای خود مانند آمازون، گوگل و مایکروسافت ندارد.

به گزارش ایتنا از مهر، دستیار صوتی هوشمند سیری اپل صدای کاربران را در زمان صدور فرامین صوتی ضبط کرده و پیمانکاران اپل به برخی از این فایل‌های صوتی شخصی گوش می‌دهند. اگر چه ادعا می‌شود که این اقدام با هدف ارتقای تجربه کاربری و بهبود عملکرد سیری صورت می‌گیرد، اما بسیاری از داده‌های ضبط شده از این طریق محرمانه هستند.

از جمله اطلاعات محرمانه ضبط شده و مورد سواستفاده قرار گرفته از طریق سیری می‌توان به اطلاعات پزشکی محرمانه، اطلاعات مربوط به خرید دارو، داده های مربوط به روابط شخصی و زناشویی زوجین و غیره اشاره کرد. هیچ یک از این اطلاعات هم تا به حال برای بهبود عملکرد سیری مورد استفاده قرار نگرفته و هدف تنها استراق سمع از کاربران بوده است.

گفته می‌شود به دنبال درز اخباری در این زمینه به رسانه‌ها در روزهای اخیر، اپل از پیمانکاران طرف قرارداد با خود خواسته تا استراق سمع از مشتریان این شرکت و کاربران سیری را متوقف کنند.
این اخبار توسط برخی کارکنان یک شرکت ایرلندی طرف قرارداد به اپل به نام GlobeTech به رسانه‌ها نشت کرده است. اپل و GlobeTech فعلا از هرگونه اظهارنظر رسمی در این زمینه خودداری کرده‌اند.
کد مطلب: 57838
برچسب ها: سیری اپل جاسوسی
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام