۰
plusresetminus
شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۴

هوش مصنوعی حق مالکیت را نقض می‌کند؟

ایتنا - تعدادی از بزرگترین ناشران آمریکایی شکایتی را علیه یک شرکت فناوری به نام آئودیبل تقدیم دادگاه کرده و آن را به علت استفاده از یک فناوری هوش مصنوعی مورد پیگرد قرار دادند.
هوش مصنوعی حق مالکیت را نقض می‌کند؟


تعدادی از بزرگترین ناشران آمریکایی شکایتی را علیه یک شرکت فناوری به نام آئودیبل تقدیم دادگاه کرده و آن را به علت استفاده از یک فناوری هوش مصنوعی مورد پیگرد قرار دادند. این پنج ناشر که از بزرگترین ناشران کتاب در آمریکا هستند، می‌گویند استفاده از فناوری یادشده موجب نقض حقوق مالکیت معنوی آنها شده است.

به گزارش ایتنا از فارس، از جمله ناشران یادشده می‌توان به هچت، هارپر کالینز، مک میلان، پنگوئن و سیمون و شوستر اشاره کرد. قابلیت هوش مصنوعی یادشده به کاربران برنامه ائودیبل امکان می‌دهد تا فایل صوتی یک کتاب را به متن تبدیل کنند. این مساله باعث می‌شود تا افراد بدون خریداری یک کتاب بتوانند عملا آن را با دریافت فایل صوتی در اختیار داشته باشند و حقوق مالکیت معنوی ناشران را نقض کنند.

هدف از ارائه این خدمات کمک به دانشجویان اعلام شده بود، اما خدمات مذکور عملا در دسترس تمامی مشترکان خدمات این شرکت قرار می‌گیرد.
با توجه به اینکه فناوری یادشده توسط شرکت آمازون ابداع شده، پای این شرکت نیز به درگیری یادشده باز شده و انتظار می رود دادگاه ظرف چند ماه آینده به پرونده این شکایت رسیدگی کند.
کد مطلب: 57834
برچسب ها: هوش مصنوعی
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام