کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فروش خودروی ویژه جیمز باند با تمام تجهیزات مربوطه به قیمت 6.4 میلیون دلار

سايت خبری ايتنا , 13 شهريور 1398 ساعت 18:00

ایتنا - یکی از جالب‌ترین جنبه‌های Monterey Car Week به مزایده گذاشتن خودروهای نادر و غیرمعمولی است که به‌هیچ‌عنوان به‌صورت روزانه در جاده‌ها دیده نمی‌شوند. یکی از این خودروها استون مارتین DB5 است که در سری فیلم‌های جیمز باند نقش‌آفرینی کرده است.


خودروی استون مارتین DB5 جیمز باند که شاید مشهورترین خودروی کلاسیک جهان باشد با گجت‌های کاملش در مزایده‌ای به مبلغ 6.38 میلیون دلار به فروش رسید.

به گزارش ایتنا و به نقل از  Cnet،  یکی از جالب‌ترین جنبه‌های Monterey Car Week به مزایده گذاشتن خودروهای نادر و غیرمعمولی است که به‌هیچ‌عنوان به‌صورت روزانه در جاده‌ها دیده نمی‌شوند. یکی از این خودروها استون مارتین DB5 است که در سری فیلم‌های جیمز باند نقش‌آفرینی کرده است.
 
این خودرو اخیراً با قیمت 6.38 میلیون دلار در مزایده RM Sotheby به فروش رسید. این اتومبیل که نام رسمی آن DB5/2008/R است یکی از چهار استون مارتین DB5 است که Eon Productions برای تجهیز به مشخصات Goldfinger سفارش داده است.
  
مشخصات Goldfinger درواقع گجت‌هایی نظیر شماره پلاک‌های قابل‌تغییر، سیستم اسموک اسکرین نادر، میخ‌های پاره کننده تایر و... است که در فیلم جیمز باند روی خودروی او سوار شده بودند. این اتومبیل‌ها به حدی برای عاشقان استون و هواداران جیمز باند جالب هستند که تلاش می‌شود تا 25 نسخه دیگر از آن‌ها با قیمت 3.65 میلیون دلاری ساخته و فروخته شود.
 


خودروی DB5/2008/R سرنوشت طولانی و هیجان‌انگیزی را پشت سر گذاشته است. در ابتدا برای مدت‌ها به یک لرد انگلیسی تعلق داشت و سپس به یک موزه خودرو در Pigeon Forge فروخته شد و 35 سال در آنجا ماند. بعدازآن در سال 2006 به مبلغ تنها 2 میلیون دلار به فروش رسید.
 
 صاحب جدید این خودرو آن را برای ترمیمی چهارساله به سوئد فرستاد و متخصصان در آنجا نه‌تنها خودرو را ترمیم کرده بلکه تمامی گجت‌های آن را به‌صورت کاربردی درآوردند. به‌این‌ترتیب این اتومبیل ترمیم‌شده نوستالژیک هم‌اکنون در این مزایده خانه صاحب جدیدش می‌رود.





3


کد مطلب: 57790

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/57790/فروش-خودروی-ویژه-جیمز-باند-تمام-تجهیزات-مربوطه-قیمت-6-4-میلیون-دلار

ايتنا
  https://www.itna.ir