۰
plusresetminus
جمعه ۸ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۰۰

اینستاگرام امکان گزارش اخبار جعلی را ممکن کرد

ایتنا - کمپانی فیس‌بوک به‌عنوان صاحب اینستاگرام قرار است تا قوانین مرتبط با این شبکه اجتماعی را برای انتخابات سال 2020 ایالات‌متحده سفت‌وسخت تر کند. نگرانی‌ها در رابطه با اشاعه اخبار جعلی در این شبکه اجتماعی مشکلی است که موجب اتخاذ چنین تصمیمی از جانب مقامات آن شده است.
اینستاگرام امکان گزارش اخبار جعلی را ممکن کرد
اینستاگرام در راستای قوانین جدید وضع‌شده برای حفظ جو مثبت برای انتخابات ریاست جمهوری ایالات‌متحده خبرهای جعلی را از دسترس کاربران دورنگه می‌دارد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  theinquirer، کمپانی فیس‌بوک به‌عنوان صاحب اینستاگرام قرار است تا قوانین مرتبط با این شبکه اجتماعی را برای انتخابات سال 2020 ایالات‌متحده سفت‌وسخت تر کند. نگرانی‌ها در رابطه با اشاعه اخبار جعلی در این شبکه اجتماعی مشکلی است که موجب اتخاذ چنین تصمیمی از جانب مقامات آن شده است.
 
ازاین‌پس اخبار جعلی از جانب کاربران آمریکایی برچسب ویژه‌ای در اینستاگرام دریافت خواهد کرد و هرکدام ازاین‌پست های برچسب زده شده اگر از سوی اینستاگرام تائید شوند پاک نخواهند شد اما دسترسی به آن‌ها به دست محدود می‌شود و در سربرگ «explore» یا جستجوی هشتگ ها دیده نمی‌شود. استفانی اتوی به‌عنوان سخنگوی فیس‌بوک در این رابطه می‌گوید: «این اولین مرحله به سمت رویکرد جامع‌تر ما در رابطه با مبارزه با اطلاعات نادرست است.»
 

شما ممکن است تصور کنید که شبکه اجتماعی اینستاگرام یک پلتفرم تفریحی است و اخبار سیاسی در آن نقش کمرنگی دارند اما جالب است بدانید که گزارش‌های به‌دست‌آمده از کمیته اطلاعاتی مجلس سنای آمریکا حاکی از آن است که اینستاگرام احتمالا مؤثرترین پلتفرم شناخته شده در این رابطه است.
 
در این گزارش آمده است که علت این تأثیرگذاری میزان درگیری افراد با این شبکه اجتماعی است که به‌مراتب بالاتر از فیس‌بوک است. این گزارش اظهار می‌کند که: «ارزیابی ما این است که اینستاگرام به‌طور مداوم یک میدان نبرد کلیدی است.» به‌این‌ترتیب وضع قوانین این‌چنینی از جانب فیس‌بوک برای این پلتفرم می‌تواند فضای تنش‌زای قبل از انتخابات اینستاگرام را اندکی آرام‌تر کرده و به مردم در انتخاب کاندیدای اصلح کمک کند.
کد مطلب: 57789
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام