۰
plusresetminus
شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۵:۰۰

ابزار جدید اینستاگرام برای گزارش اطلاعات غلط و اشتباه

ایتنا - اینستاگرام قصد دارد ابزاری را در اختیار کاربران خود قرار دهد که می‌توانند به کمک آن، اطلاعات غلط و اشتباه را گزارش دهند.
ابزار جدید اینستاگرام برای گزارش اطلاعات غلط و اشتباه
اینستاگرام به تازگی اعلام کرد که قصد دارد ابزاری را به پلتفرم خود اضافه کند که کاربران بتوانند به کمک این ابزار، اطلاعات غلط و اشتباه را گزارش دهند. این سایت وابسته به شرکت فیس‌بوک، تمام تلاش خود را برای جلوگیری از انتشار اطلاعات و اخبار نادرست و همچنین سوء استفاده‌های مختلف از این پلتفرم می‌کند.
 
 
به گزارش ایتنا و به نقل از ونچربیت، انتشار اطلاعات و محتوای نادرست در سراسر مجموعه فیس‌بوک ممنوع است. این شرکت در عین وضوع قوانین لازم، قصد دارد گام‌هایی رضایت‌بخش و مطمئن را برای جلوگیری از انتشار چنین محتوایی در سراسر پلتفرم‌ها و رسانه‌های اجتماعی خود بردارد.
 
فیس‌بوک دارد تلاش خود را برای استفاده از سیستم تشخیص تصاویر در اینستاگرام می‌کند. هدف استفاده از این سیستم، پیدا کردن محتوای نادرست در ایین اپلیکیشن پرچمدار فیس‌بوک است. این شرکت از برنامه‌های بررسی حقیقت نیز استفاده خواهد کرد. در صورتی که این سیستم‌ها تشخیص دهند که مطلبی یا محتوای کذب یا نادرست است، آن محتوا محکوم به حذف از نقاط عمومی اینستاگرام مانند اکسپلور و نتایج جستجوی هشتگ خواهد بود.
 
شرکت فیس‌بوک در حال حاضر 54 همکار در زمینه بررسی حقیقت دارد که در قالب 42 زبان زنده دنیا در حالت فعالیت شبانه‌روزی هستند که بتوانند جلوی انتشار مطالب نادرست و غیرواقعی در اینستاگرام را بگیرند. شایان ذکر است که ابزار جدیدی که اینستاگرام در حال طراحی آن است، در مرحله اولیه فقط در ایالات متحده عرضه خواهد شد. استفانی اوتوی، سخنگوی فیس‌بوک، اظهار داشت: «اجرای این طرح در ایالات متحده، اولین گامی نیست که برای گزارش اطلاعات غلط و نادرست برمی‌داریم ولی می‌توان آن را به عنوان یکی از موثرترین گام‌ها قلمداد کرد.»
 
با توجه به این‌که انتخابات ایالات متحده نزدیک است، اجرای چنین طرح‌هایی می‌تواند از مشکلات زیادی جلوگیری کند. هنوز آمریکا و روسیه بر سر دخالت روسیه در انتخابات سال 2016 درگیر هستند و تمام این اختلاف بر سر انتشار محتوا و اطلاعات غلط و نادرست است.
 
کد مطلب: 57774
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام