۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۴

رکورد شگفت‌آور هوش مصنوعی انویدیا

ایتنا- انویدیا به‌تازگی موفق شده است تا رکورد جهانی بهترین عملکرد در آموزش دادن بزرگ‌ترین هوش مصنوعی با مدل زبانی را از آن خود کند.
رکورد شگفت‌آور هوش مصنوعی انویدیا
شرکت انویدیا به‌تازگی موفق شده است تا رکورد جهانی بهترین عملکرد در آموزش دادن بزرگ‌ترین هوش مصنوعی با مدل زبانی را از آن خود کند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، پلتفرم هوش مصنوعی تیم گرین (Team Green) موفق شد تا تنها در 53 دقیقه پیشرفته‌ترین مدل زبانی هوش مصنوعی را آموزش بدهد.
این اولین باری است که یک سیستم هوش مصنوعی توانسته است در کمتر از یک ساعت مدل زبانی BERT را به کار بیندازد.
 
این مدل که با نام BERT شناخته می‌شود، بلافاصله بعد از پایان دوره آموزشی خود توانست آموخته‌هایش را به کار ببندد و در دو میلی‌ثانیه به نتایج مناسب برسد.
جالب است بدانید که آخرین رکورد ثبت‌ شده در این رابطه 10 میلی‌ثانیه بوده است.

انویدیا برای دست یافتن به چنین رکوردی از سیستم‌های SuperPOD در مدل BERT استفاده کرد.
این سیستم از 92 سیستم DGX-2H تیم گرین ساخته شده است که از 1472 پردازنده گرافیکی V100 استفاده می‌کنند. علاوه بر این، انویدیا برای استنتاج موارد از پردازنده‌های گرافیکی T4 خود که در فناوری یادگیری عمیق TensorRT این کمپانی نیز به‌کار رفته بود استفاده کرد. 
 

یک توسعه‌دهنده هوش مصنوعی متوسط ممکن است هیچ‌گاه به چنین سیستم قدرتمندی دسترسی پیدا نکند و به همین دلیل انویدیا تصمیم گرفته است که کد آموزش دهی BERT و TensorRT BERT Sample را با استفاده از گیت هاب در اختیار عموم بگذارد تا دیگران بتوانند از نتایج این پژوهش استفاده کنند.
 
البته کار انویدیا در اینجا به پایان نرسیده است و این کمپانی تصمیم گرفته است که با استفاده از این مدل به توسعه بزرگ‌ترین مدل زبانی جهان بپردازد.
متخصصان این شرکت با استفاده از این مدل به ساخت مدل زبانی بسیار بزرگ‌تری پرداختند که اندازه آن 24 برابر BERT است و Megatron نام دارد.

تیم گرین همچنین کد PyTorch به‌کاررفته در آموزش Megatron را به توسعه‌دهندگانی که می‌خواهند مدل‌های زبانی خود را بر اساس این فناوری ارائه بدهند ارائه کرده است.
 
نتایج پژوهش این تیم می‌توانند به ساخت سیستم‌های هوش مصنوعی و نرم‌افزارهای هوشمندی منجر شود که در درک زبان محاوره‌ای و سؤالات پیچیده‌تر عملکرد بهتری دارند.
علاوه بر این، به‌کارگیری این سیستم‌های پیشرفته در موتورهای جست‌وجو موجب ارائه نتایج دقیق‌تر و سنجیده‌تر از جانب آنها به کاربران می‌شود.
 
کد مطلب: 57773
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام