۱
plusresetminus
شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۶

حاکمان بازار کار IT سال 2019 جهان

کدام شهرها بهشت متخصصان IT لقب می گیرند؟ در ادامه به معرفی 10 شهر و تخصص در حوزه فناوری اطلاعات می پردازیم که سلطه بی چون و چرایی بر بازار کار IT جهان در سال 2019 خواهند داشت.
حاکمان بازار کار IT سال 2019 جهان
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



معرفی 10 تخصص پرتقاضا و 10 شهر رویایی برای استخدام متخصصان IT در سال 2019
چشم انداز بازار کار IT جهان در سال 2019 همچون سالهای پیش نویدبخش به نظر می رسد. اما کدام تخصص های فناوری اطلاعات بیش از همه در بازار کار بین الملل سال 2019 پرتقاضا خواهند بود؟ و کدام شهرها بهشت متخصصان IT لقب می گیرند؟ در ادامه به معرفی 10 شهر و تخصص در حوزه فناوری اطلاعات می پردازیم که سلطه بی چون و چرایی بر بازار کار IT جهان در سال 2019 خواهند داشت.

پرتقاضاترین تخصص های شغلی IT 2019:
1- مهندس امنیت سایبری: امنیت یک دغدغه مهم برای شرکتها و مصرف کنندگان است. به دلیل تمرکز بیش از پیش بر مسئله امنیت سازمانی، بازار کار 2019 جهان شاهد افزایش تعداد فرصتهای شغلی برای مهندسان امنیت سایبری خواهد بود که در خط مقدم دفاعی برای حفظ امنیت محصولات و خدمات سودآور قرار خواهند داشت.

2- مهندس یادگیری ماشین/هوش‌مصنوعی: انفجار در فناوری های هوش مصنوعی و یادگیری‌ماشین در سازمانها به افزایش تقاضا برای این تخصص ها انجامیده است. هر کسب و کاری در پی بهبود فرآیندها، اتوماسیون و تسهیل امور روزمره خود است و یادگیری ماشین و هوش مصنوعی درست در همین نقطه وارد عرصه می شود.

3- برنامه نویس فول استک: برنامه نویسان فول استک در زمره پرتقاضاترین متخصصانی هستند که امروزه کارفرمایان در جاب بوردهای مطرحی مانند Indeed جستجو می کنند. برخی شرکتها از تیم های توسعه back-end و siloed front-end فاصله می گیرند که مستلزم استخدام توسعه دهندگانی است که بتوانند روی تمام سطوح application stack کار کنند.

4- دانشمند داده: Glassdoor (یک منبع بلامنازع فرصت های شغلی، میزان درآمد و اطلاعات کارفرمایان در سطح جهانی) دانشمند داده را شغل شماره 1 امریکا در سه سال متوالی اخیر نامیده است. انتظار می رود میزان تقاضا برای دانشمندان داده در سال 2019 نیز افزایش یابد، چرا که امروزه تقریبا هر شرکتی از توانایی جمع آوری داده برخوردار است و همه آنها به کارکنانی نیاز دارند که بتوانند این اطلاعات را به نحوی موثر سازماندهی و تحلیل کنند.

5- برنامه نویس پایتون: ظهور هوش مصنوعی و فناوری های یادگیری ماشین به افزایش تقاضا برای برنامه نویسان پایتون در سازمانها انجامیده است. پایتون یک زبان برنامه نویسی با رشدی بسیار سریع بوده، و یادگیری آن نسبتا ساده است و همچنین جامعه برنامه نویسان بسیار بزرگی دارد.

6- برنامه نویس جاوا: طبق داده های Indeed و Glassdoor، برنامه نویسان جاوا در سال 2019 همچنان پرتقاضا خواهند بود. با وجود رشد زبانهای برنامه نویسی مانند پایتون و R، رشد ابر جاوا باعث تداوم محبوبیت آن شده است، و همچنان به سلطه بر سازمانها ادامه خواهد داد.

7- برنامه نویس جاوا اسکریپت: جاوا اسکریپت نیز در سازمانها محبوب خواهند ماند و به رشد در سال جدید ادامه خواهد داد. شرکتهایی که تیم های توسعه آنها بین تیم های Front-end و Back-end شکل گرفته اند، در پی استخدام متخصصان فناوری با توانایی استفاده از منابع و فریم ورک های متنوع جاوا اسکریپت هستند تا بتوانند رابط های کاربری جذاب تری را ارائه کنند.

8- مهندس Cloud: به گزارش جاب بورد مشهور Indeed، موقعیت های شغلی که شامل اصطلاحات رایانش ابری یا مهندس cloud هستند، از سال 2015 تاکنون 27 درصد رشد داشته اند. همچنانکه شرکتها هنگام ارتقا یا طراحی محیط های جدید، از مدل زیرساخت در محل به زیرساختهای ابری روی می آورند، نیاز به متخصصان با تجربه ابر رشدی نمایی داشته است.

9- اسکرام مستر: سازمانها با روندی روزافزون برای سازماندهی توسعه نرم افزار به اسکرام روی می آروند و این روش در سال 2019 رشدی دوچندان خواهد داشت. هزاران شرکت متخصصان اسکرام مستر را برای اهداف پیشرفته کاری و اعمال سریع تغییرات در محیطهای پرسرعت شغلی به کار خواهند گرفت.

10- مهندس DevOps: همچنانکه جریان کاری DevOps محبوبیت روزافزونی پیدا می کند، سازمانهای بیشتری در پی استخدام مهندسان DevOps هستند. طبق گزارش Indeed، تعداد موقعیت های شغلی در این حوزه از کمتر از 1 درصد در سال 2012 به بیش از 24 درصد در سال 2017 جهش یافته است. این متخصصان همچنین در فهرست بهترین شغلهای سال 2018 امریکای سایت Glassdoor در جایگاه دوم قرار گرفتند.
کاریابی بین المللی کارپیرا به عنوان کاریابی تخصصی فنی مهندسی آماده پاسخگویی به سوالات، مشاوره و پشتیبانی شما در تمامی مسیر ورود به بازار کار بین الملل در حوزه شغلی پرتقاضای فناوری اطلاعات می باشد. این مجموعه به طور اختصاصی به امر کاریابی در زمینه های فناوری اطلاعات، مهندسی کامپیوتر، برنامه نویسی، شبکه سازی، سیستم­های اطلاعاتی، توسعه و طراحی وب و غیره پرداخته و شما کارجویان عزیز را در مسیر دستیابی به شغل ایده­آل تان همراهی میکند. در نظر گرفتن کیفیت خدمات و سرعت از جمله عواملی هستند که سبب شده سازمان های بزرگ شرکتی، نهادهای کارآفرینی و نیز بخش عمومی در بیشتر کشورهای اروپایی به طور مستقیم جهت استخدام نیروی کار مرتبط با نهاد خود با این کاریابی همکاری داشته باشند. کارپیرا در تمامی سطوح از مشاغل از طریق جستجوی اجرایی، پایگاه داده های معتبر و تبلیغات در نشریات برجسته و شبکه های اجتماعی برای مشاغل دائمی و موقت فعالیت میکند.

و اما فکر می کنید کدام شهرهای جهان آینده شغلی رویایی را برای متخصصان IT رقم می زنند؟

در ادامه با 10 شهر برتر جهان با جذاب ترین شرایط و چشم انداز شغلی برای متخصصان فناوری اطلاعات آشنا می شوید:
سان فرانسیسکو (سیلیکون¬ولی)- امریکا: نمی شود درباره IT حرف زد و نامی از سیلیکون¬ولی نبرد. حتی بسیاری می گویند تعداد متخصصان IT در سان فرانسیسکو بیشتر از هر شهر دیگری در امریکاست. Glassdoor در پیمایش اخیر خود، سان فرانسیسکو را سومین شهر پردرآمد برای متخصصان IT و نرم افزار نامیده است که بیش از 200 موقعیت شغلی را تنها در این شهر دربردارد. دیگر جاذبه سیلیکون ولی آن است که بسیاری از مشهورترین و موفق ترین شرکتهای جهان در حوزه فناوری مانند Alphabet و فیسبوک را در خود جای می دهد.

1- اسلو- نروژ: اسلو یک مقصد درحال رشد برای متخصصان IT و نرم افزار است. شرکت های فناوری بسیاری دفاتر خود را در این شهر اسکاندیناوی که به سرعت به یکی از بهترین شهرها برای حوزه شغلی فناوری تبدیل می شود، تاسیس میکنند. گرچه اسلو از نظر درآمد از سان فرانسیسکو عقب می ماند، اما این شهر تجربه کار-زندگی پیشرفته تری را عرضه می کند. گرچه اسلو شهری ایده آل برای کار است، اما تعداد فرصت های شغلی همچنان محدود است و احتمالا با استقرار شرکتهای بیشتر فناوری، این تعداد نیز افزایش خواهد یافت.

2- برلین- آلمان: برلین مهد تعداد زیادی از غول های فناوری جهانی است، از جمله Delivery Hero و برلین دارای یکی از سریعترین نرخ های رشد در اکوسیستم های استارتاپی است و تقاضا برای متخصصان IT رشد بسیاری دارد. در مقایسه با سایر قطب های فناوری مانند لندن یا سیلیکون¬ولی، هزینه زندگی در برلین همچنان پایین تر است و آن را به گزینه ای جذاب برای برنامه نویسان تبدیل کرده است. فرهنگ و سبک زندگی در برلین تعادل بین کار و زندگی را ترویج می کند، موضوعی که شاید با ساعات طولانی کار در سیلیکون¬ولی در تضاد باشد.

3- مونترال- کانادا: مونترال غول های فناوری همچون Uber، گوگل و مایکروسافت را جذب خود کرده است. هوش مصنوعی آینده را تعریف می کند و گوگل اخیرا میلیون ها دلار صرف پایگاه خود در مونترال نموده است. میزان سرمایه گذاری در این شهر، آن را به مکانی عالی برای کار متخصصان IT تبدیل کرده است. در سال 2018، مونترال عنوان هجدهمین شهر تکنولوژی محور جهان را به خود اختصاص داد که از تعداد ثبت اختراعات فناوری و استارتاپ های IT در این شهر ناشی می شد.

4- تورنتو- کانادا: شهر تورنتو به عنوان یک مرکز فناوری نیز در حال رشد است و به نوعی پاسخ کانادا به سان فرانسیسکو محسوب می شود. در سال 2017، تورنتو به عنوان پررشدترین بازار امریکای شمالی برای مشاغل IT اعلام شد. استانداردهای بسیار بالای آموزش در دانشگاه های تورنتو و یورک یکی از دلایل اصلی این موفقیت محسوب می گردید: دانشگاه تورنتو دارای چندین شتاب دهنده استارت آپی اختصاصی است. مهمتر از همه، تورنتو هزینه های نسبتا کمتری برای شروع یک کسب و کار نسبت به هر شهر دیگری در فهرست ما دارد.

5- بنگلور- هند: میزان دستمرد برای متخصصان IT در بنگلور تقریبا از هر جای دیگری در غرب کمتر است. هرچند، این موضوع باعث نمی شود که این شهر را در فهرست 10 شهر رویایی جهان برای متخصصان فناوری اطلاعات قرار ندهیم. هند یک کشور خاص است و بنگلور نیز شهری خاص است که فرصت های مهیجی برای کار در استارتاپ ها پیش روی متخصصان IT قرار می دهد. غول هایی مانند Uber، سیسکو و اینتل در این شهر دفتر دارند.

6- لندن، انگلستان: لندن که شهر فناوری انگلستان لقب گرفته، قطب فرهنگ فناوری انگلستان و طلایه دار رشد فناوری در این کشور است. لندن به عنوان یک مقصد زندگی، یکی از گرانترین شهرهاست که اقامت را از نظر مالی دچار مشکل می کند. مشاغل توسعه نرم افزارهای مالی یکی از پرتقاضاترین حوزه های شغلی در لندن است که با عملکرد حیاتی این شهر به عنوان یک مرکز اقتصاد جهانی درهم تنیده است. میزان حقوق برای متخصصان فناوری اطلاعات در لندن نیز درست مانند هر شهر دیگری در جهان متغیر است.

7- ملبورن- استرالیا: شرکتهای برتر فناوری در سرتاسر جهان از جمله کارفرماهایی هستند که بیشترین دستمزد را می پردازند. حتی در استرالیا و آن سوی جهان نیز مهارتهای توسعه نرم افزار بسیار پرتقاضا هستند. موقعیت خاص جغرافیایی استرالیا استخدام برای موقعیت های کلیدی IT را چالش برانگیز می کند، بنابراین دستمزد و سایر شرایط شغلی می توانند بسیار جذاب باشند. محیط کسب و کار و سبک زندگی در ملبورن فرهنگ فناوری را تقویت می کند و آب و هوا نیز به این موضوع کمک می کند! ملبورن شهری عالی برای زندگی است، بنابراین تعداد روزافزونی از استارتاپ ها این شهر را به عنوان خاستگاه خود در نظر می گیرند.

8- سیاتل- امریکا: سیتل یک مقصد بسیار پرطرفدار برای متخصصان IT است. در واقع اکنون بسیاری بر این باورند که سیاتل رقابت تنگاتنگی با سلیکون ولی دارد، زیرا تعداد شرکت های فناوری که دفاترشان را در این شهر دائر می کنند، رو به افزایش است. به گزارش Glassdoor، از سال 2012 تا 2017، رشدی 6.7 درصد در تعداد شغل های IT مشاهده شده است. سیاتل مهد مایکروسافت است، اما رشد تجارت الکترونیک در شرکتهایی مانند آمازون و والمارت به این معناست که تقاضای بسیار بیشتری برای متخصصان IT وجود خواهد داشت. اسکان مقرون به صرفه یکی از جذاب ترین فاکتورها برای مهندسانی است که کار در سیاتل را انتخاب می کنند.

9- سنگاپور- سنگاپور: گرچه این ابرشهر آسیایی از دیرباز به عنوان یک مرکز خدمات مالی شهرت داشته است، اما به سرعت جایگاه خود به عنوان یک قطب فناوری کلیدی در منطقه را نیز تثبیت میکند. گرچه تنها توانایی این شهر برای جذب غول های بزرگی مانند فیسبوک، لینکدین و گوگل نبوده که آن را به مرکز توجه تبدیل کرده باشد. سنگاپور دارای یک نظام حمایت مالی دولتی منسجم، زیرساخت قوی و یک مخزن استعداد پویاست که از جایگاهش به عنوان یک مرکز فناوری مطرح جهانی حمایت می کند. با سرمایه گذاری ویژه دولت سنگاپور در هوش مصنوعی، فرصت های شغلی سرشار و مداومی برای متخصصان IT در این شهر وجود دارد.
مراجعه به سایت های کاریابی یکی از بهترین شیوه های شناسایی، بررسی و در نهایت تصاحب رده های شغلی مطلوب جویندگان کار در کوتاه ترین زمان ممکن است. اگر تاکنون از این طریق اقدام به جستجو و یافتن شغل موردنظر خود نکرده اید، بهتر است قبل از هرگونه اقدامی، ابتدا با سازوکار جستجو و چگونگی ارائه خدمات در بخشهای مختلف سایت های کاریابی آشنا شوید.
آژانس کاریابی بین المللی کارپیرا دارای مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان یکی از بزرگترین و معتبرترین سایت های کاریابی و استخدامی در سطح بین المللی به ارائه خدمات در این حوزه می پردازد. این کاریابی راهنمای بسیاری از افراد و مهندسینی است که به قصد اقامت یا دستیابی به جایگاه شغلی متناسب با تخصص خود، تصمیم به مهاجرت به خارج از کشور را دارند. آژانس کاریابی کارپیرا به پشتوانه کار پژوهشی و تحقیقاتی گسترده در حوزه ی شناسایی انواع فرصت های شغلی مهندسی در سراسر جهان و تاسیس دفاتر کاریابی در بیش از 20 کشور، توانسته است شبکه ای تخصصی و کارآمد از نیازمندی ها و شایستگی های کارفرمایان و کارجویان ایجاد نماید. در همین راستا، اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که مهارت های لازم را کسب نموده اید اما تجربه ی کافی جهت ورود به بازارکار را ندارید، پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.
کد مطلب: 57769
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام