۰
plusresetminus
شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۴۲

درصورت غیرفعال شدن گوشی پس از رجیستری چه کنیم؟

ایتنا - ​​​​​​​در صورتی که با وجود انجام فرآیندهای مربوط به رجیستری و یا ناآگاهی از این فرآیندها، پیامکی مبنی بر قطع سرویس در اپراتورهای همراه دریافت کرده‌ یا ارتباط شما قطع شده‌ است، مشکل خود را با سامانه‌ همتا مطرح و موضوع را پیگیری کنید.
درصورت غیرفعال شدن گوشی پس از رجیستری چه کنیم؟

به گزارش ایسنا، با اجرای طرح رجیستری، در راستای حفظ حقوق مشترکان و جلوگیری از فروش گوشی‌های قاچاق به جای گوشی‌های قانونی، صرفا گوشی‌هایی که از مبادی قانونی وارد کشور شده‌اند، فعال خواهند شد. بنابراین در صورتی که شناسه‌ گوشی در سیستم اپراتوری ثبت نشده باشد، برای کاربر پیامکی ارسال می‌شود که تنها تا یک ماه دیگر از شبکه خدمات دریافت خواهد کرد و پس از آن از شبکه سرویس نخواهند گرفت.

به گزارش ایتنا از ایسنا، گوشی‌هایی که پیش از اجرایی شدن طرح رجیستری در شبکه‌های اپراتوری فعال بودند، نیازی به رجیستری ندارند اما گوشی‌هایی که اکنون توسط کاربران خریداری می‌شوند، باید همان زمان و هنگام فروش، فرآیند ثبت برایشان انجام شود. از طرفی برخی از گوشی‌ها هستند که توسط مسافرانی که به ایران می‌آیند، وارد کشور شده است. این گوشی‌ها در صورتی که بخواهند کمتر از یک ماه در ایران بمانند، نیازی به رجیستری ندارند اما با گذشت یک ماه از زمان ورود، باید فرآیندهای رجیستری برایشان انجام شود.

بنابراین اگر مدعی روشن بودن گوشی قبل از تاریخ‌های اعلامی برای برندهای مشمول طرح هستید، جهت پیگیری موضوع را به مرکز تماس طرح با شماره ۰۹۶۳۶۶ و یا به آدرس ایمیل سامانه‌ همتا اعلام کنید. همچنین جهت هرگونه سوال و حل مشکلات مربوط به طرح رجیستری می‌توانید با مرکز تماس طرح با شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس حاصل کنید.

درصورتی که گوشی خود را از خارج از کشور خریداری کرده‌اید، یک ماه مهلت دارید در سایت گمرک اقدام به ورود اطلاعات و حقوق و عوارض گمرکی کرده، رسید آن را پرینت گرفته و در سایت سامانه همتا در بخش مسافری ثبت و به آدرس همتا ایمیل کنید. درصورت وصل نشدن گوشی پس از دو الی سه روز، مشکل خود را با مرکز تماس طرح ۰۹۶۳۶۶ و یا به آدرس ایمیل همتا مطرح کنید.

اگر جزو مسافرانی هستید که می‌خواهید از سیم‌کارت‌های داخلی استفاده کره و به همین منظور، حقوق و عوارض گمرکی گوشی مسافری خود را پرداخت کرده‌اید اما گوشی همچنان قطع سرویس است، تصویر رسید خود را در سایت همتا در بخش مسافری ثبت و همچنین با شرح موضوع به آدرس ایمیل همتا ارسال کنید.
اگر گوشی مستعمل خود را بنا به هر دلیلی در فروشگاه‌های خارج از کشور تعمیر یا تعویض کرده‌اید که منجر به تغییر IMEI گوشی شده است و پیامکی از سامانه همتا مبنی بر قطع سرویس دریافت کرده‌اید و یا قطع سرویس شده‌اید، IMEI  گوشی قبلی و IMEI  گوشی جدید به همراه نام و نام‌خانوادگی، کد ملی و شماره تلفن همراهی که در گوشی استفاده می‌شود را به همراه تمام مستندات و با شرح موضوع به آدرس ایمیل همتا  بفرستید.
کد مطلب: 57758
برچسب ها: طرح رجیستری
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام